Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 00:48

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Tuning af 626
Indlæg: 19 jun 2003, 20:57 
Jeg har en mazda 626 2,0i glx 12v som jeg gerne ville ha lidt mere go i, er der nogen der kan gi nogle fif til hvordan det kan klares, og helst til en forholdsvis billig penge.
På forhånd tak.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 24 jun 2003, 21:40 
Godt nok 16v.Men ellers det samme.Kan du selv montere koster det ca. 7500kr.


Top
  
 
Indlæg: 24 jun 2003, 22:10 
Hejsa Finn
Hvad består dit sæt af...
er det komplet med turbo og manifold, forrør,trykrør og bov..?
Hvad med benzintryks regulator...???
Hvad er det for en turbo...?
Og hvor langt har den kørt...?

Hvor i landet befinder du dig..?


Top
  
 
Indlæg: 25 jun 2003, 20:00 
Glemte lige at skrive hvis man ikke kan se det.Turbo og intercooler.
2 ekstra dyser og mf2 til at styre dem.Det kører perfekt uden problemmer.
Det er ikke til salg men bare et forslag til hvad du kan gøre:-D


Top
  
 
Indlæg: 26 jun 2003, 19:19 
Søk på "bildelsbasen.se" etter Ford Probe
der finner du noen 2,2 turbo versjoner.
disse bilene bruker Mazdas 2,2 12V turbomotor.
Din Motor har samme toppen som disse.
Du kan med andre ord kjøpe manifold og turbo+downpipe som passer direkte på.
Du må bare sørge for at din motor får nok bensin til å klare de ca 0,6 bar disse delene vil gi.:-)

HEI FTP mere info please:-D


Top
  
 
Indlæg: 27 jun 2003, 12:14 
ATT. fe3t den kører standard kompression 10,5-1 med 0,6 bar.Der er ikke lavet ændringer på motor.Den yder 200-210hk.Kobling kan ikke holde,den skal lige strammes om og så skal den rulles.Bilen har kørt ca.1,5 år UDEN problemer.Turbo er en CT20 fra toyota.Den lader fra ca. 2500 rpm. og ud til 7000 rpm.Den har kørt med benzintilskud indtil nu.Men er i gang med at montere hjemmelavet MF2,hvor der er 10 justeringsskruer.Den er lavet sådan at du kan justere top og bund.Kommer ladetryk ved 2000 rpm og du vil ikke kører længere ud end 7000 rpm.Det er 5000rpm delt ud over 10 justeringer.Altså kan du justere benzin for hver 500 rpm.Det er jo ikke så ringe enda.


Top
  
 
Indlæg: 28 jun 2003, 13:55 
FTP
Standard komp er faktisk 10:1 (eller 9,2:1 på kat versjonen)

Jeg er i gang med samme prosjekt selv.
Bygde en manifold fra scratch men det ser ut som om oljereturen fra turboen vil komme i konflikt med manifolden.
Jeg har derfor startet å modifisere en manifold fra en 97 626 med FS motoren til å passe min Schwitzer turbo.
http://home.online.no/~arban/Pics/FS%20mani2.jpg
den trenger i tillegg ny flens mot toppen og flenst mot turboen.
Jeg har i fra GIK Turbo fått opplyst at max trykk uten bensin tilskudd er 0,28 Bar, så det er første mål.

Ps hva slags tennings instilling kjører du med? 9 grader?


Top
  
 
Indlæg: 29 jun 2003, 09:20 
kan du ikk fortælle noget mere om det hjemmelavet mf2ér ????


Top
  
 
Indlæg: 29 jun 2003, 12:18 
Det er med indbygget mapsensor og 2 udgange.Den kan køre med 4 dyser på hver udgang.Udgang 1 er 3D.Ellers er der ikke så meget at sige om den udover at det virker perfekt.:-D


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 70 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team