Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 00:40

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Jeg har netop fået smidt en andet svinghjul i min opel 1.4i motor der kun vejer 4.8kg, hvilket er en del mindre end det gamle.
Jeg købte det "brugt", hvor der havde kørt 8000 km uden problemer.

Nu hvor det er sat i synes jeg at motoren står og vibrerer lidt. Det er dog ikke særlig meget, og der er brugt nye strækbolte til montering, og de er alle 6 spændt med det samme moment...

Jeg ved ikke med sikkerhed at vibrationerne kommer herfra, da det ikke er helt vildt voldsomme vibrationer, men jeg ville helst undgå at kværne mine hovedlejer :-O :-O :-O

Kan motoren begynde at vibrere lidt når man smider sådan et lettet svinghjul i?

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

jeg har et lettet svinghjul i min, og den står også og vibrer lidt,jeg tror ikke det gør noget, men jeg har heller aldrig haft den motor igang uden et lettet svinghjul.

Er det blevet afbalanceret???

Yes, det skulle efter sigende være afbalanceret, men da jeg for et stykke tid siden snakkede med BOS om at få mit eget svinghjul lettet, sagde de at det IKKE var nødvendigt at afbalancerer svinghjulet, fordi man brugte så præcise maskiner...
Men når motoren er kold og kører med ca. 1000 rpm kan man ikke mærke noget. Det er først når den er blevet varm og falder helt ned omkring 800 rpm at det begynder, så jeg tror egentlig ikke at det var noget.
man bliver sgu bare lidt nervøs. Det koster altid kassen når der er noget i motoren der går i smadder :-O :-/ :.-(

Et svinghjul skal altid afbalanceres dynamisk når det er blevet afdrejet. Gør man ikke dette så vil der altid være vibrationer.
MVH Thomas

jeg har en gammel amerikaner bil med opel 2,2 i motor i og før den en r6 commodore motor, da jeg skiftede til r4 vibrerede hele motoren i tomgang helt vilt så jeg trode der var noget helt galt.
men så skiftede jeg til de originale r4 gummi ophæng og alle vibrationerne forsvant ,
altså for stive ophæng i forhold til moitorens vægt ......
kan det være at dine ophæng er for stive nu da du har lættet motoren jeg ved ikke hvormeget du har lettet motoren , men det var bare en tanke.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time