Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 00:34

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel: Re: lovligt?
du kunne få den boret op til en 1,9 eller sådan noget bearbejedet toppen med andre ventiler og sådan noget.. jeg har en tunet 1,8 med dobbelt webere og hele svineriet det eneste de klagede over til syn var weberne så dem skiftede jeg ud med en standard så gik den igennem selvom jeg havde en top på fra en gti og skarp knast og alt det svineri... og jeg er blevet stoppet af politi svinene de kiggede bare ned i motorrummet men sage ik noget til at der var webere på.. men det kan godt være at man bare var lidt heldig!!!

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

hvis jeg får den boret op og bearbejdet top på vil den så kunne synes vil den ikke fourene for meget?

jeg tænkte på turbo med regulertbat lade tryg fra kabinen så hvis de hvid skulle få lyst til at kigge ned i skoæsken så skruer man bare lade trygget ned til tilladt effekt hvis det er muligt

Nej det er ik lovligt jeg mener at hvis din bil er nyer ind 86 så må du ik montere turbo på din bil andet ind hvis du får taget en eller anden slags test som koster over 10,000kr så det er ik så smart med en turbo...

Senior Medlem

Der er så også liiiige en anden ting der skal tænkes på. Du må IKKE bearbejde top, eller blok, eller for den sags skyld krumtap og fødesystem, med mindre du får den identitetsskiftet hos told&skat. De vil gerne have flere penge i kassen, når man laver sådan et nummer. Men de er ligeglade med turbo eller kompressor på den org motor. Så det er enten pest eller kolera du skal vælge (statens bilinspektion eller told&skat).

Arrr portning af topstykke kan da vidst umuligt give problemer hva? Med mindre man da ændrer antallet af ventiler...:-)

og hvordan vil de finde ud af at du har boret din blok op til en 2,0 eller sådan noget???

Forudsat det er en født 1.6 med mindst 75 hk: Smid en 90 hk tdi motor, eller en 1.8 motor med 90hk, hold dig fra det andet, det kan ikke synes+ der er for dyrt og giver for lidt...
M.v.h
Søren N
1985 golf2 gti med 16v motor

køb en bil hvor stel nummeret sidder iknde i kabinen ;)

det er ikke lovligt at tune sin bil.... næsten ikke hvertfald... ;o)

det med turbo... der skal være en model af din bil MED turbo..... elllers får du det ALDRIG godkendt nogen steder.... medmindre du har en attest som koster noget med 150.000 og kan kun laves to steder i dk... fik jeg at vide af en kammerat der spurgte i en synshal...

synshallen er "lige glade" med hvordan du kører i den til daglig... om du så piller torboen af inden syn... de skal blot syne den som den er når den kommer...

men told og skat er bestemt ikke ligeglade...

løb en bil med turbo og lav nogle ændringer ved den... så kan det gøres forholdsvis ubemærket og uden "problemer"...

skou

det med tdi'en lydder interessant for der får man jo også megt god moment med i købet. må jeg godt smide en golf 3 tdi 90 hk motor i min golf 2 hvis effekten er inden for de 20%

Ifølge told og skat ER det lovligt at tune din bil ligeså meget du vil, så længe du gør det med den tilhørende motor eller en tilsvarende.
Dvs. hvis du skifter typen ud til en der er større må den IKKE overskride 20% forøgelse.
Men den må godt overskride de 20% hvis det er det motor den er født med eller en tilsvarende.

En anden ting er synshallen, for hvis du tuner bilen skal undervogn, bremser osv. også forstærkes.

MVH
Anders

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time