Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 00:32

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Turbo
Hejsa..
Jeg har hørt noget om, at man godt kan køre til syn med eftermonteret turbo, så længe den ikke overstiger 20% i effekt...
Er der nogen der kender noget til dette..
På forhånd tak.

Mvh KK

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel: Re: Turbo
man må vist godt montere turbo så længe bilen er ældre ind 87... ellers tror jeg ik at den går. men kan ik lige huske det.

Medlem

Geografisk sted: Vest Sjælland
Til og med 1987 ellers skal der en emissiontest til:.-( ( hvis jeg ellers husker rigtigt ):-O

Så skal den kun overholde co2 krav ca. 3,5%

Min er fra 87 og har eftermonteret turbo ( er skrevet som konstruktiv ændring på reg )B-] B-] B-] B-] B-]

Dette "til og med 87", hvad gælder det for?

Jeg har en dyt stående som aldrig har været indregistret på plader, hvilket jeg dog regner med at få gjort i løbet af sommeren.

Bilen er "født" i 1987, har en typeattest fra justitsministeriet fra december 1987 og en toldattest fra januar 1988. Første registreringsdato bliver formentlig august 2003. Hvilken af disse datoer er gældende med hensyn til ovenstående skæringsdato?

-Lars

Hvor får man så lavet sådan en emmisionstest henne?? -Og er sådan en dyr??

Mvh KK

det er vidst 1 april 1984 !!

Prøv at se her, der er vist smuthuller hvis man forsyner dytten med en KAT med lamda
Mvh. Flemming

http://www.trm.dk/graphics/synkron-libr ... snit07.pdf

Hov, det står på side 22. (7.06)

Hejsa...

Det er 1 april 84... Hvis bilen er efter denne dato kan de kræve emmisionstest. Den kan kun laves i Tyskland og Sverig og koster i laget af 30.000kr.

AT CABRST: Har du selv fået din bil igennem syn med turboen monteret? Og hvilken bil er det? Jeg står selv med problemet nemlig! Jeg er MEGET interreseret i at høre om andres erfaringer. Send evt en mail til mig... megetgarn@yahoo.dk. På forhånd tak.

v/h christian

Att Flemming.

Jeg har også fundet det afsnit! Det er da bestemt noget man kan smide i hovedet på dem ude i syningshallen, men hvis du læser længere nede vil du finde en del modsigninger... Det er noget værre rod!!! Jeg har også "studeret" en del EU derektiver... Der skulle efter sigende kunne findes noget effektivt "anti synings middel". Jeg har dog ikke fundet noget endnu. Men prøv evt kig... Det er godt nok lidt tørt!

v/h christian

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time