Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 00:30

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
vi snakker 8500 for det hele... jeg prøver lige at ligge et foto på..

Vedhæftede filer:
apr22#25.jpg
apr22#25.jpg [ 10.61 KiB | Vist 711 gange ]
Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Hvad med at tage en 2,0 motor fra en transit de fås med 78, 88, 98 hk når bilen så er synet og godkent med denne motor så vil det være muligt at bygge vidre på den uden at det bliver nemt at se

Det er lovligt at lægge en 2.0 V6 i, den yder 90hk og du har idag 75hk 75x1,2= 90, men tag da en 2.0 ohc, jeg tror ikke de siger noget. bare du også husker 2.0 bremserne (større og ventileret).

Jeg har aldrig været ude for at de kigger og de ligner hinanden på en prik. Alternativet er en 1.8 ohc, men de er lidt svære at få fat i, der er ikke mange

mvh Lasse

Att: lasse ...
Jeg trår bare ikke på at han får den synet med en 2,0v6er uden at bygge bramser over også også begynder de man model skift osv så skal man betale afgift .. kender det fra en alfa Gtvèr hvis det er en 2,0 R4 med 131 hk og man vil ligge en 2,5 v6er i med ca 156 hk det må man godt men så skal man huske bramser siger synsmanden oki så skifter vi dem og køler hjælmen for at få plads til maskinen men så er det model ændring dvs man bygger den om til en anden model også skal man betale afgift

Jeg har endelig besluttet mig for at tune 1.6'eren og så senere når jeg får råd skille mig af med den og så få en Xr4i'er :D....men lige nu vil jeg gerne have den til at følge med en Golf 2 2.0 GTI'er....hvor meget skal der til? og hvad skal der til?? og hvor meget vil det ca. koste????

Lækkert at der er så mange der svare :D

Hej...
Der skal en ordenlig top og knast , banan , 2.5" udstødning, og et sæt dobbel webere ca 44 lodrette eller 45 vandrette ...
Det skal sættes på en meget god blok og et godt råd er en ordenlig HP olie pumpe .. ellers kan du jo også se under tuningsprojekter med den 2,0Isèr det er det samme han har lavet ...

Jeg har selv lagt en 2,0 l motor (105 hk) over i min Sierra 1,6 l, uden at skifte bremser eller noget andet. Den gik i gennem syn uden nogle problemer og man skal være meget dygtig for at se det ikke er en 1,6 l.

Det er en dårlig ide at begynde at tune sin 1,6 l, da det kommer til at koste en bondegård for bare at få den op niveau med en 2,0 l. Man kan iøvrigt også få lang flere tunings stumper til 2,0 l.

jamen hvis jeg nu smider 2.0 V6'eren i som jeg jo så godt må uden at skulle omregistrere den så må jeg jo overhovedet ikke lave noget på V6'eren...så det er jo et spøgsmål om jeg kan få 1.6 til at blive lige så hurtig som V6'eren er for de samme penge som det vil koste mig at få den omregistreret til en 2.0'er

Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vestsjælland
Hvis den skal kunne lidt med standard dele skal du have en 82 hk cvh fra 90- sierra. Efter syn smider du rs turbo sprøjt og turbo på den. Ellers er der jo altid transit 2.0 ohc motoren der starter på 78 hk.

Hvis du er bange for at blive taget i syn, kan du jo bare stille en lille 'kasse' øl eller noget i bilen til synsfolkene... Det har jeg hørt at mange gør, for at få deres bil gennem syn..Det skulle virke, men jeg ved ikke helt om den går...

Hva' si'r i andre.. Er der nogen der har prøvet det og har erfaringer???

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time