Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 05:00

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 22 apr 2003, 18:17 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 177
Geografisk sted: Fynsland, Odense
Hejsa alle... :-))
Jeg skal have turbo på min kadett e 1.3s og jeg har fået fat i en garret t2.... Jeg har købt en intercooler fra en fiat uno, og den er ikke ret stor(ca 2,5l), men jeg har ikke tænkt mig at køre med mere end 0,3-0,4 bar ladetryk... - Her er så mit spørgsmål:
Er den for lille eller kan jeg godt køre med den????
Kan jeg evt. starte med den og så skifte senere????

På forhånd tak

Mvh Kim

_________________
Mvh Kim
Den der ler sidst, tænker langsomt.
Nu med Kadett C Turbo!
[url=http://www.kwn.dk:1xpcy14e][img:1xpcy14e]http://www.kwn.dk/forum-banner.gif[/img:1xpcy14e][/url:1xpcy14e]


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 apr 2003, 19:10 
Hej Zero
Umiddelbart lyder det ok med ic fra en anden lille bil.
Det eneste der er dit problem kan være, om ic'en kan klare det tryk du kører med! Ic'en størrelse har kun noget at gøre med dens evne til at køle luften. Større ic=mere ydelse, da luften køles mere.
Som eksempel kan nævnes saab's orginale ic på de første 900 kun er ca 20*30 cm, men de kan fint holde til mindst 0.9 bars tryk.
Derfor, find ud af hvad uno'en kører med i tryk, og du kan se hvad du kan køre med! Tjek også at rørerne kan holde til trykket. Her er det specielt om du kan få gummi-slangerne til at sidde ordentlig fast. Ellers kan du risikere at de flyver af under voldsom acceleration. Men med 0,3-0,4 bars tryk sker det højst sandsynligt ikke:)
Du kan altid skifte til større ic senere, det er der absolut intet i vejen for. Det er også en helt igennem nødvendig ting i forbindelse med tuning af lidt større karakter...
Hilsen Daniel.


Top
  
 
Indlæg: 22 apr 2003, 22:10 
En uno turbo køre med 0.6 bar i ladetryk standart og ic´en kan godt holde til 1.2 bar...


Top
  
 
Indlæg: 24 apr 2003, 10:38 
Du har vist set for meget fjærnsyn har du ikke?? "zero cool"


Top
  
 
Indlæg: 24 apr 2003, 10:52 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 177
Geografisk sted: Fynsland, Odense
Att.: Spyde..

Man kan da aldrig se for meget fjernsyn :-D

_________________
Mvh Kim
Den der ler sidst, tænker langsomt.
Nu med Kadett C Turbo!
[url=http://www.kwn.dk:1xpcy14e][img:1xpcy14e]http://www.kwn.dk/forum-banner.gif[/img:1xpcy14e][/url:1xpcy14e]


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 69 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team