Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 00:31

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Den anden dag forleden begyndte bilen at gå i stå når jeg f.eks holdte i kryds, eller hvis jeg bare koblede ud.
Så der er som om at den ikke kan holde tomgang, tror måske det er stepmotoren.
Udstødningnsdampene lugter ikke af benzin, sevom de normalt plejer at gøre det, så det er tydeligt at den ikke får nok benzin, men styre stepmotoren også det, eller..?

Der må være nogle kloge hoveder derude, der ved hvad der er galt og hvad der skal skiftes???

Har haft batteriet af for at nulstille og køre det hele ind igen, men intet hjælper.

mvh.

anders (lettere irriteret og desperat):-( :-( :-(

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

<Prøv at skifte dit benzinfilter.. det kan meget vel være synderen

Er blevet skiftet få 4-5 måneder siden, men sådan noget skidt holder måske ikke længere, har kørt ca. 10.000

der sidder et plastik skjold under din indsugningsmanifold, prøv lige at se om den ikke skulle have en reven...
Det er før set på GTI'erne.

Så vidt jeg ved er det en RIGTIG god ide at skifte benzinfiltret ud for hver 10000 km, men jeg er ikke sikker..

Medlem

Geografisk sted: maribo
jeg skifter mit hver måned.... men det kommer osse an på hvor meget lort man har i tanken....

jeg tror det er noget med din tomgangs regulator men er ikke sikker...

for hvis filtere var så stoppet så ville den osse hugge helt vildt når du træder speederen i bund... for så ville den heller ikke få nok føde der..

if you cant´t race it, or take it to bed.
ain´t worth havin

Man kunne jo forestille sig at filtret er så tilstoppet, at ved tomgangskørsel er der ikke nok tryk på benzinen til at den presser sig igennem det beskidte filter. når man så giver gaz, mener jeg at der kommer højere tryk på benzinen, og måske det er nok til at benzinen nu kan komme i gennem filtret. Dog syntes jeg at det lyder fornuftigt mht. tomgangs regulatoren, de kan ofte drille en del.. men kør dog på et pug. værksted og få den til at lave et tilbud...:-)

det er meget let at checke om der er tomgangsotoren, Pil stikket af når den går i tomgang og motoren er kold, hvis det ikke ændrer omdrejningstallet så er det synderen... ellers ville jeg skyde på at der er et vacuum læk et eller andet sted, Det checkes ved at fyre en start gas spray ned på slangerne, hvis omdrejningerne øges så er de læk...

Junior Medlem

de der benzin filtre som skiftes ved 10000 km :-O det er vist ikke til indsprøjtnings motore ellers må i da have dem gratis for jeg har lige skiftet på min og prisen med 30 % rabat var 330 kr :-O

ok det kan være vi har en del lotto vinnere her på siden :-D

det er helt sikkert ikke dit benzin filter for hvis den ikke kan levere benzin til tomgang så kan den sq heller ikke til delgas og fuld gas

du skriver du har kørt styre boxen ind efter du har haft strømen fra den , for ellers kan de biler skabe sig helt vildt :-( for meget at lave det på den måde ..
har du tjekket om den får det signal den skal have ved "tomgangs stilling "

det vil sige giver den signal til tomgangs motoren om at holde den i tomgang (spjæl kontakten/pot meteret) for hvis den ikke giver den strøm så kan tomgangs regulatoren heller ikke regulere det er rigtigt det Jacob skriver at du kan tjekke den ved at tage stikket af men det kan lige så vel være at signalet mangler dvs spjælkontakten!!!

t

Medlem

Geografisk sted: maribo
:-D hmm et benzin filter der sider på slang på min ascona koster ikke mere en 17 kr på tanken....

if you cant´t race it, or take it to bed.
ain´t worth havin

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time