Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 04:03

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 21 apr 2003, 11:29 
Hvad er det der gør at min xr3i har tendens til at tikke i én ventil eller knastfølger når jeg har fyret godt op under den i et par lyskryds
Kan det være at den nye olie har let ved at blive for varm eller er der noget andet galt? Skal siges at det altså kun er én ventil der tikker og det er kun i en kort tid, så holder den op igen og den gør det både i tomgang og hvis man gasser lidt op. Hvad er der ligepludselig sket, den gjorde det som sagt ikke før olie skiftet, den nye olie er lidt tyndere så vidt jeg ved(ikke skiftet den selv, så jeg ved ikke helt hvad der er fyldt på den men den virker en hel del tyndere. Men nu var den gamle olie altså meget godt brugt.)


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 22 apr 2003, 00:11 
En lille opdatering til mit problem. Det er kun når jeg starter op fra 1 gear den gør det, ikke når jeg kører alm. i første og så lader den trække op i2 gear for derefter at gøre det samme med de andre gear, KUN nå jeg starter i første. Er der for meget knald på i 1 gear til at olie pumpen ikke kan følge med måske? Problemet er jo som sagt først lige strtet efter olie skift. Er der slet ikke nogen der ved hvad det kan være???? :.-( :.-( :.-(


Top
  
 
Indlæg: 22 apr 2003, 09:11 
Hej
jeg havde en gammel golf der gjore noget af det samme den hade også lige fået skiftet olie, så jeg købte en god tyk 10-50 olie og så var det problem løst de gamle biler kan jo godt lide lidt tyk olie:-)


Top
  
 
Indlæg: 22 apr 2003, 17:30 
Hej. Jeg tror at det er en af dine løftere. Det var det på min. Hvis du er sikker på at du har "sovs" nok på hende.

VH. Rune


Top
  
 
Indlæg: 22 apr 2003, 21:14 
Jeg hældte også mest til disse to forklaringer, bare lidt ked af hvis det virkelig er den ene løfter det er galt med, knast, løftere samt fjedre har ikke kørt mere end 12.000 km. :-|


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 48 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team