Jeg skal til at have tunet min Ibiza 1,8i lidt op, dvs. skal nok have en skarp knast i, nogen smedet stempler i og hvad der nu ellers skal laves før jeg kan putte den ny indkøbte turbo i.
Mit spørgsmål er om der er nogen der kender til nogen værksteder i sønderjylland der kan klare sådanne opgaver til en rimelig penge.
Skal jo nok helst være et værksted der har med tuning at gøre til dagligt da nogen af tingene jeg skal have fat i skal bestilles gennem dem !!!
Komplet tuning af bil !!!
Redaktør: Moderatorer
-
FRank
Re: Komplet tuning af bil !!!
Så vidt jeg ved, er det en wv. motor? og siden du bor tæt ved grænsen, ville det da være oplagt at få dine dele derfra og evt. også monteret:-):-)
Hilsen Frank:-):-)
Hilsen Frank:-):-)
-
Morten T Nielsen
Re: Komplet tuning af bil !!!
Hej
Prøv at snakke med Åbenrå Cylinder Service...
Mvh
Morten
Prøv at snakke med Åbenrå Cylinder Service...
Mvh
Morten
-
Havneren
Re: Komplet tuning af bil !!!
Ja... Åbenrå Cylinder Service. Det er også ham der kalder sig KH-POWER tror jeg.
Jeg var det nede en dag til et golf angement! Det var flinke mennesker! Og noget af det han havde lavet så virkeligt godt ud!!! Jeg er stadig dybt imponeret over et topstykke han havde portet der nede!
Hvor mange HK regner du med af få? Ved hvad tryk? Hvad pris løber det op i? Og hvad er din plan når du skal til syn?
v/h Christian
Jeg var det nede en dag til et golf angement! Det var flinke mennesker! Og noget af det han havde lavet så virkeligt godt ud!!! Jeg er stadig dybt imponeret over et topstykke han havde portet der nede!
Hvor mange HK regner du med af få? Ved hvad tryk? Hvad pris løber det op i? Og hvad er din plan når du skal til syn?
v/h Christian
-
Martin R
- Senior Medlem
- Indlæg: 256
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Jylland
- Kontakt:
Re: Komplet tuning af bil !!!
Hej
Hvor mange heste vil du have, hvor mange penge vil du spændere?
Mit forslag kunne være brug at G60 dele, hvis du ikke skal trykkke mere end 1bar skulle G60 stempler og stænger være rigeligt, stemplerne er ikke smedet med de kan holde til 1 bar, og de skulle være til omkring 190-200 hk.
Listen kunne se sårn her ud:
Turbo.
G60 stempler og pejlstænger.
Forstærkede lejer.
G60 toppakning.
Strækbolte, hydrauliske løftere etc.
Knast, duration ved jeg ikke, 272-276G, evt forarbejdet ved westspeed.
Intercooler, så stor som fronten kan få plads til.
Rør til turbomanifold og trykrør til luft, plus ladelufts slanger, spændebånd etc.
Blow off ventil.
Ekstra benzin: SMT 6, MF 2, med montering af ekstra dyser..
Eller motering af prograssiv benz regulater, og efterfølgende chipning, måske større dyser.
Større benzin pumpe, fra 2,0 16v eller VR6, eller andet
Du skal nok regne med 20-30000kr alt efter hvor mange heste du vil have,
og hvor meget du kan lave selv osv..
Mere kan jeg ikke komme på for nuværende, så andre må gerne komme med bud, eller rette hvis i vil.
Hilsen Martin R
Indæg ændret (17-04-03 00:43)
Hvor mange heste vil du have, hvor mange penge vil du spændere?
Mit forslag kunne være brug at G60 dele, hvis du ikke skal trykkke mere end 1bar skulle G60 stempler og stænger være rigeligt, stemplerne er ikke smedet med de kan holde til 1 bar, og de skulle være til omkring 190-200 hk.
Listen kunne se sårn her ud:
Turbo.
G60 stempler og pejlstænger.
Forstærkede lejer.
G60 toppakning.
Strækbolte, hydrauliske løftere etc.
Knast, duration ved jeg ikke, 272-276G, evt forarbejdet ved westspeed.
Intercooler, så stor som fronten kan få plads til.
Rør til turbomanifold og trykrør til luft, plus ladelufts slanger, spændebånd etc.
Blow off ventil.
Ekstra benzin: SMT 6, MF 2, med montering af ekstra dyser..
Eller motering af prograssiv benz regulater, og efterfølgende chipning, måske større dyser.
Større benzin pumpe, fra 2,0 16v eller VR6, eller andet
Du skal nok regne med 20-30000kr alt efter hvor mange heste du vil have,
og hvor meget du kan lave selv osv..
Mere kan jeg ikke komme på for nuværende, så andre må gerne komme med bud, eller rette hvis i vil.
Hilsen Martin R
Indæg ændret (17-04-03 00:43)