Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 05:22

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Mazda 323 gtr

Hej.

Jeg har haft kik på en mazda 323 4wd turbo, men ved ikke lige om det er noget værd. Jeg har bare hørt at den gnasker gearkassen. Om der er andre ting ved jeg ikke. Er der nogle af jer der kender noget til denne bil og mon man skal stå på værkstedet hver weekend hvis man giver den 250+ hk. Jeg vil gerne høre hvad i kender til den ..

- Turtle

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Prøv at kontakte Lars på: lel@ostenfeld.dk
Han ved nok alt hvad der er værd at vide om sådan en bil:-)

Senior Medlem

Hej,

Nu skriver du GTR, og jeg formoder derfor at det er en 1.8 BG model '90-'92?! Transmissionen i denne model er helt ok og holder til en hel del mere prygl end BF'eren (86-89). Standard har den 185hk og er udstyret med en STOR IHI turbo med kuglelejer. Den kan derfor sagtens magte meget mere (280+hk) hvis den får benzin nok. Desuden kan du få en LINK programmerbar styrebox der erstatter den originale - den bruger alle originale sensorer og er derfor ikke specielt dyr.

Er det en 1.6 BF model tåler transmissionen ikke mere end ca 200-220hk hvis den skal holde over længere tid, og hjulspin er absolut forbudt, ellers vender centerdiffen vrangen ud på sig selv. Motoren er bombproof hvis du tuner den ordentlig (større turbo påkrævet).

Indæg ændret (09-04-03 11:58)

Det er nemlig lige en 1.8 jeg mener (eller en 1.9 lidt efter hvem man spørger). Jeg synes dog ikke jeg har fundet nogle her i dk. Dog fandt jeg nogle i tyskland. Men det er bare lidt øv at skulle give 30k for at få den til danmark hvis jeg nu kunne finde en et eller andet sted. Er der nogle der ved hvor der lige står en.?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time