Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 05:32

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel: Re: Golf3 2.0
JAAAEEEEE.... Ser du! Det der med ikke at pille for meget! Det er jo lidt svært! Alene at pille katte af giver MAX 2 hk! Det var i "gamle" dage, hvor nogle motorer ikke var udviklet til kattalysator, at man kunne hente lidt hk der!
KN... Det giver også alene MAX 2 hk!.

Den med bananen er ikke dum! I kombination med en god knast og så KN og væk med katten... Så vil jeg gæltte på at du har dine 10 - 15 hk! Men så burde du jo også få den chip tunet! Det ville aligevel løbe op med de 10000 kr!

Den med benzintryksregulatoren holder ikke helt! Det kunne selvfølgelig godt bruges i stedet for en chiptuning... Men ville være en ringere løsning, og måske enda lige så dyr, hvis du skal have den rigtige slags! Det er hovedsaglig når man snakker tryk tuning at det kan være nødvendigt! Mere benzin er jo nødvendigvis ikke lig med flere HK.

Når du skal til syn ville du i værste fald blive nød til at pille lortet af igen!

v/h christian

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Mester Medlem

Geografisk sted: Fyn
Er der ikke nogen der har prøvet og rode i sådan en golf 2.0 som kan give nogle gode fif, hvad der er blevet lavet og hvad stumper og hvor jeg kan få dem evt hvad det gav af Hk og nm???????

Der er en masse gode ideer på bordet her, men jeg fatter ikke at i alle snakker om KN filter. det gir' en fed lyd men ingen effekt!!! (næsten da)
Jeg har monteret et filter fra HKS på min golf 3, og det gav en hel anden kurve end med et KN filter.
Jeg kender til flere der har gjort det samme og de alle siger det samme.
Det virker sgu, i skulle prøve det drenge!!!
I kan læse lidt mere om det her:
http://www.hksusa.com/categories/

Jeg glemte lige den her adresse Tjek den først!
http://www.k-power.dk

tuning uden at pille for meget... hmm.. ja ok..
men der findes flere forskellige måde at få "lidt" mere ud af bilen..
men hvad må det koste.... skal du beholde din benzin øko, eller kan det være lige meget ?
hvis det er sådan at du vil have den samme benzin øko, så skal du have´bilen chippet (såfrem at der findes en chip til denne bil, eller så skal der monteres en piggy back)
Dette giver typisk mellem 0-6hk, men ofte en mere villig motor.
bearbejdning af topstykke, bedre flow, øget komp..
Dette vil give bedre resons på speederen, lidt flere HK..
alt i alt.. så regn med 8-10 stykker af dem..

Knaster og bananmanifold er også godt at tune med.. men... men...
en skarp knast tager moment i bunden af omdrejningsfeltet med giver højre løft og derved større fyldning af din cyl. dette bevirker din benzin øko en del, en bananmanifold giver et bedre flow i udstødningen og alt efter hvordan den er lavet så giver den flere HK eller flere NM eller begge dele.
Denne har desværre også en indvirkning på din bezin øko, da en banan manifold skaber et lille vakum lige efter udstødnindsventilen og dervede suger udstødningsgassen ud, dette bevirker et større flow igennem indsugning og udstødning og bevirker din benzin øko ret voldsomt (det har den gjort i alle de tilfælde jeg kender til)

Men bearbejdet top og ændret luftfilter (KN, pipercross, KD eller HKS for den sags skyld er op til dig, bare det er et filter du er tilpas med.)
evt med en god effekpotte..(glem dem fra Dansk Speed de giver ikke andet end larm) og så en chip...

Mester Medlem

Geografisk sted: Fyn
Tak for et kanon svar. Der fik jeg svar på mange af mine spørgsmål.
Lige et til hvad er en piggy back? og hvor kan jeg få sådan en?

Der er bankesensor på bilen så min tænding skal jeg vel ikke pille ved.:-)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time