Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 04:59

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 01 apr 2003, 18:17 
Jeg regner/håber på at jeg skal op og køre 1,2bar med den nye blok. I lørdags kørte jeg med 0,85bar. Jeg kan godt køre med 1 bar men mine tændrør har fået for meget vand, så bilen begynder at sætte ud:-/ Grunden til jeg vil køre med 1,3bar er at jeg sænker min komp til ca7,8:1. Min nuværende komp er næsten 9:1.
Escorter vejer også godt 1000kg men det er jo kun en 1600 og ikke en1800 :-))
V/H Rune


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 01 apr 2003, 18:38 
Jeg glemte lige at sige at der også kommer en kopling i der kan holde.. samt en 2,5" rustfri udstødning med kun en gennemstrømningspotte. Det burde også give lidt da jeg kører rundt med standartudstødningen nu. Men jeg kommer nu nok aldrig til at tage golfen.. Ikke med mekanisk sprøjt;-)


Top
  
 
Indlæg: 01 apr 2003, 19:31 
OK... 0,85 bar og med 9:1 i komp.... hvad har sådan en standart? 75hk? Det er da også godt nok til 160 - 180hk, mon ikke?

Det er faktisk lige nøjagtig det tryk jeg kørte med i lørdags og min komp er sjovt nok lige omkring 7,8:1 efter mine udregninger i hvertfald! Men jeg går faktisk og regner lidt på at hæve den lidt igen... Til 8,5:1 måske!

Jeg syntes ikke du var ret heldig med dine starter... Lavede du spind? 2 gang vi kørte troede jeg først slet ikke du havde set at vi var startet. Hvor godt hang du på?
På videoen ser det ikke ud som om der er ret stor forskeld... Og meget af det bliver nok afgjort i starten.

p.s. Mit insp. anlæg er kun lige kørt ind på gefyhl meget hurtigt... ikke været på felt endnu... Satser på selv at rulle den ind her i maj! Jeg kan muligvis også rulle din hvis det er... altså bare for at se hk og moment og sådan. Kan intet love! Gratis, bare for sjov skyld...

v/h christian


Top
  
 
Indlæg: 01 apr 2003, 19:39 
Iøvrigt kører jeg med 2,5" hele vejen og så én gennemstrømspotte lige for at afgangsrørene lige har noget at hænge fast i:-D ... Men man kan faktisk også kun høre min på videoen... Jeg syntes faktisk at den larmer for meget! Det er faktisk også ufatteligt dumt af mig og ligge og skyde til den uden at jeg hender de 4 gasser, men det er sku så svært at lade være, hehe. Og jeg har selvfølgelig sadt benzinen højt!


Top
  
 
Indlæg: 01 apr 2003, 22:26 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 343
Geografisk sted: Fyn Odense
så må jeg jo også hæve mit tryk når du gør det rune:-P
jeg kørte med 0,55 i lørdags
jeg vil prøve med noget abcon i benzinen og i gearkassen
og så vil jeg køre mine 3 stelledninger over en prasostat som slår
til ved ca 0,4 bar og derved flytter min tændning tilbage
håber at komme til at lade med ca 1 bar til sommer

mvh chr.lunde

ps vi ses på lørdag har du så turboén med?
har du et nr man kan ringe på hvis du ikke er til at finde, der er jo 3 stæder vi køre:-D

_________________
mvh chr.lunde
Ford SIERRA TURBO


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 apr 2003, 16:43 
Ja. mit nr. er 20656327.
Havneren, der var da aligevel en billængde imellem os. Jeg kunne godt tænke mig at se den video:-P Escorten har standart 105hk. Men det kunne da være sjovt at prøve med nogle andre dæk..

MVH. Rune


Top
  
 
Indlæg: 02 apr 2003, 21:22 
Ja hehe... Den første gang gik noget op i spind... 105 hk standart... Jeg har 90. Så er det nok ikke meget galt at vi har nogen nunde de samme hk! Jeg regner med noget i nærheden af de 200... Var din da en 16v??? Det er klart der man kan hente en det hk i hvertfald!!!

-chr.lunde. Det med at stelle de ledninger... Meget nemt - En olietrykskontakt f.eks til en VW "åbner" ved 0,3-0,4 bar. Den er nem lige at sætte i enden af en slange og mon ikke du har en studs i overskud? Den virker bare modsat... så den fjerner kontakten når den når trykket. Den kringler du bare med et 87A relæ... Nemt og meget billigt at lave.

87A relæ hvis du er i tvivl =

Ben30 til slet.
Ben 87A til de ledninger du vil have stellet.
Ben 85 til kl15(+12 efler tænding).
Ben 86 til din tyrk styring(olietrykskontakten).
Ben 87 bruger du ikke til noget.

Husk at din olietrykskontakt skal have stel ned på gevindet... Der står i øvrigt altid et sted på kontakten ved hvilket tryk den slutter, måske har du en siddende i et topstykke eller noget der kan bruges.

v/h christian


Top
  
 
Indlæg: 03 apr 2003, 15:33 
Nej. Escorten er en 8v.
Chr lunde. Jeg har en justerbar pressostat der både kan slutte og bryde. Det kunne være at det var noget? Jeg faldt også lige over en map sensor.

Vh Rune.


Top
  
 
Indlæg: 04 apr 2003, 06:45 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 25
Hvad er det for en vidoe i snakker om:-)

Evt. et lille link eller noget.....


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 apr 2003, 15:11 
Desverre... Der er bare fordi at jeg var til et tuningstræf i aabenraa ved KH-power og der havde jeg VHS camaraet med. Det lå så stadig i bilen da jeg var ude på stregen... Og så filmede jeg lige lidt. Bl.a. da mig og Rune kørte... Fedt nok at se bag efter faktisk!

v/h christian


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 68 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team