Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 04:58

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Junior Medlem

Nogen der kan skaffe en af de omtalte indsugninger? Lexmaul eller Mantzel til sådan en Vectra 1.8i?

Og nej JH.. den 115 hk motor sidder også i Vectra'en. Men kun i Expression modellen. Sådan en havde jeg tidligere. Den er NOGET kvikkere end den 90 hk jeg har nu.

Skoust

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

115hk modellen er vel oxo en 16v ? det er vel det der gir de sidste 25 ? :)

og ja, 90 hk modellen er sq ikke alt for kvik, jeg kan kun lige presse min op på 180 og der er sq et stykke der til :) men ok, motoren har jo oxo gået de 275k km så det kan da godt være jeg lige skal ha tjecket kompression og måske lige ha luret lidt til tændingen :)

Til Skoust,
Hvad er der du skriver at der findes en 1.8i Expression med 115hk, du kender vist ikke meget til opel gider du ikke lige finde en bog eller noget data på sådan en for opels database kender den ikke så godt gået:-P

Junior Medlem

Jeg er sq ked af at skuffe dig Minni.. men jeg har selv haft den Expression.. det er en 8v med multipoint injection og 115 hk.. Er du i tvivl, så ring og snak med Henrik ved Opel (Mørch) i Nørresundby..

Junior Medlem

Kan tilføje at det KUN var 1992'eren der kørte med den motor.. du kan forresten også finde den på bilpriser.dk under vurdering af brugte.. øjeblik.. finder en side til dig.. (Fedt med påståelige mennesker der skal svine en til, når de ikke SELV aner hvad de taler om..)

HER Minne(knowledge) : http://www.bilpriser.dk/evaluation/bilp ... &TYPE=SELL

Kopier dét og sæt ind i din browser..

Skoust (Tidligere Expression 115 hk ejer)

Hej i to strids haner ville lige spøre Skoust om den model er med Kat for i 92 skulle de da have Kat og så kan jeg kun finde den som 90hk?
For hvis 1.8i kan fås med kat og 115hk kan Forfatter: whateverdhc jo lige så godt sætte den indsprøjtning på sin 1.8i så ville han da få 115hk ikke.:-)

Junior Medlem

Følg det link jeg har skrevet.. der kan du se at den også findes med 115 hk. Ja den er med kat, men det er ikke fordi den har injection, den har 115 hk. Begge modellerne har injection og kat. Den 115 hk udgave har multipoint injection. Det er det der gør forskellen. Den går for øvrigt også væsentligt længere på literen. Den 90 hk udgave jeg har nu, kører kun 10 - 12 km/l, hvor den gamle med 115 hk gik op til 14.5 km/l. Sådan en injection kunne jeg godt selv tænke mig at få fat på igen.

Jeg svarede ikke som jeg gjorde, fordi jeg vil skændes, men fordi jeg ikke vil finde mig i at blive svinet til. Tryk avler modtryk. Sådan er dét nu engang.. *GGG*

Skoust

Hej Skoust det må du undskylde hvis du blev ked, men jeg bliver også lidt harm når folk skriver noget der ikke er helt rigtigt og folk bliver led i vildrede.
Prøv og hør her jeg har snakke med opel og har fået disse oplysninger:
E18NV 84hk -kat.
18SV 90hk -kat.
18SE 112hk -kat.
18SEH 115hk -kat.
18E 115hk -kat.
C18NZ 90hk med kat,
og det er den eneste de har i Vectraen ved opel, ellers skulle det være noget hjemme bryg.
Ellers er det kun 2.0i der har 115 hk i den årgang.
;-)

Junior Medlem

Hey Minni.

Jamen kigger du på bilbasen, så er 99% af alle Vectra 1.8'er til salg som 90 hk. Også Expression. Selv 1992'eren. Der er næsten INGEN der er klar over at 1992'er udgaven af Expression'en er med den motor, men den er god nok. Min egen var ikke tunet på nogen måde. Ikke engang K&N filter eller noget. På rullefelt havde den 116 eller 118 hk. Kan ikke huske det præcist længere, da det er længe siden jeg havde den, men den lå lige en knivspids over det der stod i intsruktionsbogen. Den kørte fantastisk og jeg ville faktisk rigtigt gerne ha den injection til den jeg har nu. Ikke kun pga de flere hk, men også fordi den var noget billigere at køre i.

Godt ord igen.

Skoust! :-)

Junior Medlem

Ja eller også ville jeg gerne ha enten Lexmaul injection eller spjældhuse til den, men så snakker vi desværre en helt anden pris.. :.-(

Skoust :-D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time