Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 05:48

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel: saab Vs volvo
Indlæg: 25 mar 2003, 19:34 
Hejsa
Jeg har tænkt lidt på hvilke af de 2 biler jeg sku havde en saab turbo 16v eller eller en volvo 240 turbo jeg ved godt at det ik er en køn bil men de er da billig med turbo.
Hvilken af dem kan man få til at holde bedst hvis man ska havde nogle flere hypper i dem.
Håber nogen har nogle ider
Mvh
Lars


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 26 mar 2003, 08:49 
Hej

Jeg ville vælge 240`eren.

Mange turbokits og baghjulstræk...

Mvh. JH


Top
  
 
Indlæg: 27 mar 2003, 22:19 
Hej

Min første bil var en 900 Turbo fra `79. Det er den fedeste herrevogn, og langt den kønneste af de to (nu får jeg nok tæsk af Volvofolket)! Saab´en er EXTREMT følsom over for at blive tæsket i kold tilstand. Kan du lette lidt på speederen indtil der er varme i lortet, kan du til gengæld voldtæske den uden problemer. Alting med hensyn til motor er utroligt let at gå til (ligesom resten af bilen!). Eneste punkt der kan være lidt tricky er bremserne! Der kræves specialværktøj til at løsne kaliperne!

Held og lykke med 900 T´eren (Det ER jo et oplagt valg, ikke?)

Mvh Lars


Top
  
 
Indlæg: 30 mar 2003, 21:43 
Jo jeg troer også at det vil blive til en saab selv om at en volvo er baghjuls trukken.
Nu mangler jeg bare at finde ud af om man over hovet kan finde nogle ting til sådan en bil som fjedre for at få den lidt tættere på jorden.
og hvor meget man må gøre ved motoren inden den gå i luften.
Mvh Lars hoffmann


Top
  
 
Indlæg: 31 mar 2003, 20:10 
Der er _MANGE_ flere stumper at få til volvoen da den er brugt i proff racing i modsætning til Saaben.

Volvoen kan presses på 200-220hk med originalt sprøjt. Programmerbart sprøjt lokker 340hk ud af den iflg svenskerne, men så er det også cutting edge. Man kan købe en 390hk sugemotor til dem i sverige for 180.000sek. Samme beløb med turbo giver dig over 500hk. Rekorden på en 2,1liters blok er ,og hold nu fast, 976hk med den originale krumtap.

Kører selv i en 240turbo, og jeg kører pænt til i den, og den har nu gået 300.000 på samme turbo,uden at der er rørt ved blokken,smider 184hk på blokken og der er aldrigt justeret ventiler. Og det er ikke engang løgn.

Den sløver lidt nu, men min WG er også døende.

Er det saaben der trækker så køb den. Saab eller volvo...det er enten den ene eller den anden, folk er sjældent i tvivl. IMO er saaben et meget dårligt valg til race da de ikke kan stå fast under 100km/t med en lidt pumpet motor. Den halve effekt i en 240 kan æde saaben de første ~50m.


Top
  
 
Indlæg: 01 apr 2003, 14:40 
Hey alle!
Daniel her er ejer af en saab 900 turbo 8v, og den kører sgu som en drøm!
Lars, hvis du vælger saab´en, så sørg for at få en 16v, eventuelt uden kat. Denne er klar nemmere at tune på og derudover får du 175 hk standard fremfor 8v´erens 145. Min er arvegods, ellers var det også blevet til en 16v kan jeg love dig!
Der er gode tilbud på 900 turbo 16v på www.stcs.nu under "online" og "turbotorget". Er selv blevet tilbudt en reservedelsbil, der rimeligt let kunne synes, til kun 2000 SVENSKE kroner, det vil sige 1600 danske... Motoren skulle gå godt, så det er lidt et røverkøb...
Men som det nævnes er volvo´en baghjulstrukket og er nemmere at få kræfterne i jorden med...
www.speedparts.se leverer alle de dele du skal bruge for at få MANGE heste ud af skuden...
Hilsen Daniel.


Top
  
 
Indlæg: 01 apr 2003, 14:45 
Ups, glemte lige en kommentar til bremserne på saab'en:
Du siger at kalipperne er svære at skifte, mener du ikke klodserne pga. håndbremsen låser på forhjulene?
Daniel


Top
  
 
Indlæg: 01 apr 2003, 16:45 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
Saabs håndbremse er noget bras. For at få nok håndbremse til syn er man nød til at stille stemplerne så meget ud at bremserne hænger når den har kørt nogle km fordi klodserne udvider sig og bliver varme. Så det skal være en der er så ny at håndbremsen er på baghjulene (desværre sidder håndbremsen også i kaliberne men de kan justeres mens klodserne sidder i. De gamle modeller kan være revnet i forvangerne og det er ikke nemt at lave. Volvo er hurtigere at lave og billigere i dele men ruster i reservehjulsbaljerne og bagskørterne


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 apr 2003, 17:42 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 97
Hej Lars

Du skal vælge en Saab det er da klart den fedeste bil af dem!

Det er heller ikke noget problem at få en masse heste ud af sådan en vi har selv haft flere i familien. Vi har en bekendt som har en 9000 turbo som er chippet (Den er meget hurtig) han har bl.a. kørt fra en Ferrari 512 ude på motorvejen. Når først sådan en saab motor bliver chippet sker der ting og sager 400nm er ikke det store problem.

Du skal da have en Saab 99 turbo hvis du kan finde en den er NICE:-D

Held og lykke med købet!

Mvh. Dean

_________________
You only live once so live in the fast lane!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 apr 2003, 17:47 
jo hvis jeg skulle vælge ville jeg tage denne saab den er squ nice.
http://www.bilbasen.dk/biler/private/sh ... ?id=239985


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 25 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team