besat af turbo...hjælp
Redaktør: Moderatorer
- jens
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Vestsjælland
Re: besat af turbo...hjælp
Turboer beregnet til at suge benzin igennem sig har monteret andre pakdåser har sikkert noget med benzinen at gøre ved bare det altid stod i bladene førhen
-
henrikravn.com
- Kontakt:
ok - jeg så en for noget siden der havde brugt en turbo fra en golf TD til en 1,2 motor...den sugede gennem en SU kaburator (tror jeg nok) - så mon det kan lade sig gøre at sætte andre pakninger i en brugt turbo fra feks. en Uno.
Mener i ikke at en 1,6 vw motor er udemærket at forsøge med?
Mener i ikke at en 1,6 vw motor er udemærket at forsøge med?
-
Christopher
Find en turbo fra en nissan cherry 1.5 turbo, det er en T2 med de pakninger i, så den kan suge gennem en karburator. Vil helt klart vælge en enkelt dobbelt 40mm eller 45mm karburator til projektet.

-
jan f
- Junior Medlem
- Kontakt:
jeg har to dobbelt solex liggendene til 2500 det er tryk kaburatorer og de virker fint og tåler ret højt tryk meget nemmer;-) så skal du bare lave en manifold som passer på din bil
-
Havneren
Hejsa... Mit bud på en hurtig, nem og billig løsning.
Turbo/mannifold:
Enten turbo/udst. mannifold fra en golf 1,6 TD eller fra en audi 80/100 2,0 diesel. Audien er godt nok en fembener, men det er rimeligt nemt at skære det ene rør i mannifolden væk og lukke hullet. Resten af rørene passer!
Insprøjtning:
Det er ulovligt at sætte et GTI topstykke på, men det er lovlig nok at fræse huller i det orginale topstykke. På den måde kan du 100% lovligt sætte et k-anlæg på...
Synes:
Du skal ikke regne med at få det synet lige meget hvordan du laver det... Med mindre at bilen er fra før april 84"
v/h christian
Turbo/mannifold:
Enten turbo/udst. mannifold fra en golf 1,6 TD eller fra en audi 80/100 2,0 diesel. Audien er godt nok en fembener, men det er rimeligt nemt at skære det ene rør i mannifolden væk og lukke hullet. Resten af rørene passer!
Insprøjtning:
Det er ulovligt at sætte et GTI topstykke på, men det er lovlig nok at fræse huller i det orginale topstykke. På den måde kan du 100% lovligt sætte et k-anlæg på...
Synes:
Du skal ikke regne med at få det synet lige meget hvordan du laver det... Med mindre at bilen er fra før april 84"
v/h christian
-
henrikravn.com
- Kontakt:
ok - er du sikker på det med april 84?
-
Havneren
Jep! Jeg mener det bl.a. står her inde på siden under "LOVLIGT" ude til venstre et sted!
v/h christian
v/h christian