Programmerbar tænding

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brian Low Budget Rally T

Programmerbar tænding

#1 Indlæg af Brian Low Budget Rally T »

Er der nogen der kender til mere eller mindre gør-det-selv kit til at lave en programmerbar tænding?
Jeg tænker her på en tændingsudgave af Megasquirt, så at sige.

På forhånd tak.
Brian Klausen
HenrikGM
Moderator
Kontakt:

Re: Programmerbar tænding

#2 Indlæg af HenrikGM »

Søg på "megajolt"
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Havneren

#3 Indlæg af Havneren »

hej
megajolt er netop et programerbart tændingsanlæg udviklet af de samme geniale mennesker som har udviklet megasquirt. Jeg er nu ikke sikker på at mand kan købe det endnu, men det er lige på trapperne i hvertfald!

V/H christian
FTP

#4 Indlæg af FTP »

Att. havneren har i fået megasquirt til at køre.Min kammi er også igang med det nemlig.:-D
hans

#5 Indlæg af hans »

Hvor meget vil man kunne styre med megajolt ? Er det muligt at købe et sæt nu ?
Havneren

#6 Indlæg af Havneren »

Jep... Den kører ganske ok. Kune et problem lige nu faktisk... Den smider en helveds masse benzin ind under påløb... ca. 7 ms åbningstid. Det er satme dyrt at køre med! Jeg har en mistanke om at der er en fejl i koden, men er ikke sikker. Jeg kører med dualtabel nu!

Med megajouel skulle du kunne bestemme tændingstidspunktet og avanceringen under omdr og map. Det er alt hvad du får brug for... :-P

v/h christian
hans

#7 Indlæg af hans »

også omdr. begrænser `???
Havneren

#8 Indlæg af Havneren »

Det vil jeg da tro... Det ved jeg faktisk ikke! Jo... Det må de da lave så man kan... alt andet ville da være dumt.
Henrikgm

#9 Indlæg af Henrikgm »

Der kan med en lille modifikation indbygges fuel cut, så ja, der er omdrejningsbegrænser.
hans

#10 Indlæg af hans »

hvornår er det muligt at købe sættet så man kan prøve at komme igang ????
Besvar