Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 05:06

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
ATT: jan og kim....de to eneste gange jeg har skulle have fat i ham har han taget sin telefon...han lyder rigtig flink.......

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

når man f.eks siger at en bil har 300hk men hvor mange hk har den så på hjulene??? for det lyder jo nok så fint at sige ens bil har 300hk...men når den måske "kun" har f.eks 270 på hjulene...er der så en regel man regner sådan noget ud fra???

Når man er på rullefelt får man som regel opgivet hvad den har på hjulene og hvor meget tab der er i transmission, hvilket så er lig med hvad den har på svinghjulet:-)

okay.....for det ville jo ik være så smart at sige....min bil har 300hk.....når den egentlig kun har 270hk....men er der ik noget der sådan ca kan fortælle hvor meget der går tabt??? eller er det forskelligt fra bil til bil???

Jeg stillede selv spørgsmålet om effekttabet fra motor til hjul i dette forum, og svarene var:

Regn med ca. 10 - 15 % :-O mindre effekt ved hjulene i forhold til motoren. På biler, der trækker på alle fire, er effekttabet endnu større! :-O :-O

RWE

Senior Medlem

ATT. lasse
Jeg har også snakket i fon med ham og virker da også flink, men indtil videre har der bare ik været noget hold i det han har sagt.

Hejsa...

Jeg har engang rullet en nyere civic vTEC... Det er jo nok en som din... Jeg er ikke sikker, men jeg mener at den mistede omkring 35 hk... Det er overhovedet ikke ualmindeligt for biler med rellativt mange hk som standart. F.eks så jeg engang en saab 900 turbo blive rullet... Den mistede meget tæt på 50 hk! Det var jeg noget overrasket over :-O. Det er sku mange HK. Den var så også tunet og havde 228hk på motoren.
Min golf 2 mister omkring 30 hk med en almindelig gearkasse på.
Jeg har rullen en 1,3 golf 2 engang... 55 hk standart. Den havde 22 hk på hjulene, hahaha:-D.

Det er de færeste der gider nævne, hvor mange HK deres vogn har på gummiet, selv om det faktisk siger mere om maskinneriet! Det lyder jo ikke så fedt når man trækker 35 hk fra!
:-))

v/h Christian

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time