filning af plejestængerne
Redaktør: Moderatorer
-
Rob
Re: filning af plejestængerne
Der må da være nogen der ved hvormeget der kan pilles af plejlstængerne i vægt?:-D
-
Casper Frimodt
Re: filning af plejestængerne
Ja det er jo nok svært at sige hvis du ikke oplyser modellen
På en 1600GT Ford "kent" motor er det lykkes mig at hive ca 44 gram ud af den øverste halvdel (vejede 610,5-614,4g til at starte med), og 14-26 gram af den nederste halvdel (som til start vejede 214-226g - ja der var sku lidt forskel til at starte med...)
:-):-)
Mvh Casper
På en 1600GT Ford "kent" motor er det lykkes mig at hive ca 44 gram ud af den øverste halvdel (vejede 610,5-614,4g til at starte med), og 14-26 gram af den nederste halvdel (som til start vejede 214-226g - ja der var sku lidt forskel til at starte med...)
Mvh Casper
-
Lasse
Re: filning af plejestængerne
Det kommer an på så meget, er det en turbo motor så skal der ikke noget af. Hvad er det for en motor?
-
allan
Re: filning af plejestængerne
hvis det er en turbomotor, glæder det så bare om at det hele vejer det samme... altså ventiler og plejlstænger...
Mvh
Allan
Mvh
Allan
-
Havneren
Re: filning af plejestængerne
Hejsa
Jeg har slebet og poleret mine pejlstænger... Det var ikke for at lette på dem, men for at styrke dem. Når mand fjerner alle de små revner og ureglmæssigheder kan de blive op til 25% stærkere.
Da jeg startede vejede den letteste 692 g og den tungeste 698, Da jeg var færdig vejede alle sammen 675 g...
Det er på en golf 2, 1.8...
v/h christian
Jeg har slebet og poleret mine pejlstænger... Det var ikke for at lette på dem, men for at styrke dem. Når mand fjerner alle de små revner og ureglmæssigheder kan de blive op til 25% stærkere.
Da jeg startede vejede den letteste 692 g og den tungeste 698, Da jeg var færdig vejede alle sammen 675 g...
Det er på en golf 2, 1.8...
v/h christian
-
Larserup
Re: filning af plejestængerne
Hov, der er noget du har misforstået. De bliver ikke en døjt stærkere af at blive poleret - men du sænker risikoen for dannelse af mikrorevner.
-
Brian Low Budget Rally T
Re: filning af plejestængerne
Mig bekendt fjerner man ikke risikoen for dannelse af mikrorevner...
Man fjerner derimod risikoen for kærv-virkning i allerede eksisterende revner (fordi revnerne fjernes). Dvs. at de faktisk bliver stærkere - eller måske rettere at man fjerner de svageste led som plejlstangen måtte have.
Man fjerner derimod risikoen for kærv-virkning i allerede eksisterende revner (fordi revnerne fjernes). Dvs. at de faktisk bliver stærkere - eller måske rettere at man fjerner de svageste led som plejlstangen måtte have.