Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 nov 2024, 23:48

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Senior Medlem

Jeg tænkte lidt på om der er oprettet en gruppe på Facebook?

Jeg har tænkt tanken i flere år og i starten tænkte jeg det var godt der var nogen som stod "i mod" men jeg syntes der er ved at blive meget stille herinde og jeg må indrømme jeg selv virkelig igennem årene har haft meget glæde af den vidensdeling som foregår herinde, ville være ked af hvis det døde ud herinde.

Er der gjort nogle tanker om dette eller hvordan :)

Jeg bruger selv søge funktionen herinde et par gange om måneden, men det ville være fedt hvis der kom noget mere liv....

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Admin
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Borup
Jeg ved ikke om Jakob har nogen tanker omkring det, men det er desværre en tendens fra alle fora, at trafikken er flyttet til Facebook.

Min tanke: Man kan næsten lige så godt følge med, men "Anti-Facebook" folkene kan jo så ikke være med.

Mester Medlem

Geografisk sted: i midten af midtjylland
Nu er jeg medlem af nogle fora der er flyttet på fb. Det er en stor gang rod.

Mester Medlem

Facebook bliver også bedre med søge funktioner og vis det kan give liv igen på powerforum at det flytter til facebook var det nok ikke en dum ide

Medlem

Geografisk sted: Frederikshavn
Er ret sikker på det vil give mere liv at flytte på FB, men som allerede nævnt, så er det noget rod ifht. at kategorisere emner .... Det bliver én lang smøre ... Ja man kan søge, men det er bare ikke helt det samme.

Det fedeste var da klart at genvinde noget aktivitet her på sitet, men spørgsmålet er lige ... Hvordan ...

Mester Medlem

Enig, det er lige at komme sig over det besværlige ved at søge på en anden platform end lige fb.bare det at fb tager ejerskab over alt, burde jo skræmme os væk. Og samtidig kan man ikke lave en god lang tråd med masser af billeder.

Admin
Admin

Kl: 20:55 her til aften: 93 online guests, 2 users, 2 hidden (or boots).... Ingen indslag i uendelige tider.
Lidt tanker omkring den fremtidige eksistens:

1) Kunne det være en ide at lave en spejling på FB på de "åbne" fora her på PF, således at de indslag der laves her på åbne fora kan "previewes" på facebook? Dvs. jeg og andre kan så previewe indslag på en åben FB gruppe, det vil være manuelt men så mange indslag har vi jo heller ikke i dag :tooth:
På den måde kan forummet måske få et lille løft derfra ind på de åbne fora?
@John, kender du evt. til en extension til phpbb forum der fungerer til preview på FB?

2) Lidt flere tanker....
Hvis man kigger på harley davidson bladet der udkommer, så har de regioner....en slags klub-regioner som har et fælleskab og mødes fysisk.
Kunne det evt. være interessant f.eks. at kigge lidt i den retning - altsa lave PF lidt mere intimt - dvs. evt. lave nogle regioner hvor folk så evt. kan mødes mv. og vi deler info her. Powerforum ville så få en lidt anden funktion, måske et par lukkede forummer og lidt tanker om medlemskab i regioner eller bare i individuelle grupper (tænker typer, tyveri mv.).... blot lidt tanker. Her i midtjylland kunne man jo så f.eks. være 10-30 seniorer til en gruppe/fælleskab der trækker lidt på hinanden og opdaterer projekter i forummet. På den måde møder man også nye mennesker, vel at mærke fysisk. Nye medlemmer kommer så ind via de åbne fora'er på PF. Blot lidt tanker...

3) hva' faen er der ellers i værktøjskassen hvis ikke forummet skal lukke? Skyd løs, hvis der er nogen herinde med ønsker og holdning ... :D

Vedhæftede filer:
PF.jpg
PF.jpg [ 89.06 KiB | Vist 8237 gange ]

Admin
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Borup
1) Det vil aldrig virke med sådan et "hybrid-setup", desværre. Det man måske kan gøre, er at smide noget like/delefunktion på phpbb, men der ligger formentligt en ret stor opgave alene i at opdatere forum/hjemmeside hvis man gik den vej.

Nu er det jo et par år siden tankerne var oppe sidst og det er ikke blevet bedre med trafikken her, desværre. Jeg er admin på en anden side i stil med denne, hvor det eneste der er liv i, er en Off-Topic gruppe. Hvis den ikke var der, ville siden være lige så død som her.

Jeg tror desværre at det bedste ville være at lukke/låse siden her så der ikke kom nye brugere og ingen kan opdatere/tilføje indhold og så oprette en åben Facebook gruppe til formålet. Det vil give noget mere liv..

Vi har gjort det med Fiat Klub Danmark hvor jeg oprettede en Facebook gruppe da klubben (efter der kom nye admins) ikke magtede at vedligeholde hjemmeside/forum så det hele døde, og der har vi vist lige rundet 2.500 medlemmer i gruppen.

Admin
Admin

John Sahl skrev:
...... Det man måske kan gøre, er at smide noget like/delefunktion på phpbb, men der ligger formentligt en ret stor opgave alene i at opdatere forum/hjemmeside hvis man gik den vej.

Gode indspark. Det er ovenstående funktion jeg tænker lidt på. Dvs. gør "næsten" som fiat klubben, altså lave en FB gruppe, MEN beholde forummet som primær/parralelt forum. Altså ikke lukke forummet. Så kan der postes begge steder, men fx. projekter og tekniske indspark kunne jo så postes her og de billeder og "eyecatchere" som virker fint på FB og IG kan så likes/deles på de platforme. Tror jeg kunne være interessant - hvis der så kunne fx sparkes gang i 20 projekter der var folk der ville have lyst til at opdatere herinde så kunne det være en start. De 20 projekter findes i hvertfald, men om der er 20 brugere herinde eller om folk gider er så et andet spørgsmål.

Tror du i øvrigt besøgs-tælleren (5min basis) på forummet tæller rigtigt?

Mester Medlem

Jeg er så træt af Facebook som dagligt opslag, det æder min tid som på YouTube og der er bare ingen sammenhæng i hvad der sker der inde.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time