Hvilken styring til trykladet monopoint

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
John Sahl
Admin
Admin
Indlæg: 2105
Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
Geografisk sted: Borup
Kontakt:

Re: Hvilken styring til trykladet monopoint

#21 Indlæg af John Sahl »

Den har to udgangr til dyser, normalt 2 på hver udgang, men kan ikke forestille mig at det ikke skulle kunne virke med en enkelt også.
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede
svan
Senior Medlem
Indlæg: 329
Tilmeldt: 12 jan 2005, 22:43

Re: Hvilken styring til trykladet monopoint

#22 Indlæg af svan »

John Sahl skrev:Den har to udgangr til dyser, normalt 2 på hver udgang, men kan ikke forestille mig at det ikke skulle kunne virke med en enkelt også.
Ja det tænker jeg også, altså op til 4 cylindre, er jo så også 3 cylindre, så det må være samme "ballade" [GRINNING FACE WITH SMILING EYES]

Sendt fra min F5321 med Tapatalk
Nu: Golf 3 TDI med BOV og box
Før: MK3 XR3I med turbo og SYN
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

Re: Hvilken styring til trykladet monopoint

#23 Indlæg af Runesm »

Bare pas på, mange monopoint dyser er lav ohm. Omex'en er designet til 2 højohms dyser pr udgang ifølge manualen. 12v/12ohm = ca 1 amp pr dyse, en total på ca 2 amp pr dyseudgang. Lavohm dyser er 2-4 ohm ofte, 12v/3ohm = ca 4 amp på bare den ene dyse, det er dobbelt forbrug, plus dysen sikkert heller ikke kan li' den mængde strøm ved høje åbningstider. Der kan det godt gå at sætte en ballast modstand ind i serie, ofte 6-8ohm 50w modstand. Det er så bare ikke alle dyser der kan virke ordentligt, når man bremser strømmængden gennem en modstand.
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

Re: Hvilken styring til trykladet monopoint

#24 Indlæg af Runesm »

Bare lige for at bringe den op igen. Var ude og montere og indkøre en det3 forleden. Her kører jeg 4x 630cc dyser på en enkelt udgang, så jeg kan bruge den anden power udgang til en boost controller på sigt. Den kører helt suverænt fint, mappet til at trække 1 grad tænding pr 0,1bar tryk, kører fuel implant - altså den er mappet på brændstof som en almindelig styring, og så en LDPerformance wideband med den nye Bosch ADV sonde.
Det er en brugt sintermetal kobling der lige skal køres til, så den glider en anelse når den går på tryk, men ellers kører den fint 0,65bar nu uden problemer :)

https://www.youtube.com/watch?v=U0HJntfVHgo" target="_blank
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Besvar