Mit råd er:
Stop med det samme, det er spild af penge - du vinder intet på sug på den motor.
Hvis du alligevel har tanker om at fortsætte, så se de her 2 youtube videoer først:
https://www.youtube.com/watch?v=azPKIjxmmdU -- De buler en udstødningsmanifold og måler forskellen undervejs.
https://www.youtube.com/watch?v=_PVXvHkr-Vs -- De prøver forskellig størrelse udstødning og måler undervejs.
Hvis du STADIG har planer om at fortsætte, så vid at der stort set ingen er der kan køre dem ind. Der er vidst 1 gut i sverige der har knækket koden til at komme ombord i ECU'en.
Men den mikro minimale flowforskel du kan vinde ved at lave ny udstødning og manifold, og fjerne kat, ville jeg ikke forvente krævede ny indkøring. Den er ret adaptiv den der sidder på i forvejen, og med en ret aktiv bankestyring til tændingen samtidig.
Det ER en bil der er skabt til at spare på de dyre dråber, og både motor og gearing i standard trim vil aldrig ha' meget at hente.
Der er forventeligt en måde at hente lidt hk på sådan en;
Hvis man virkelig skulle igang som N/A - så ville jeg kigge på at få hævet kompressionen med andre stempler, nye knaster eller bare slebne knaster, andet indsug (vi snakker komplet manifold evt med spjældhuse, meget meget let svinghjul, og se om der også kunne tages lidt vægt af krumtap, og så en fuldt programmerbar motorstyring som fx en ecumaster emu, som også kan styre vvt-i.
Du har så brugt 2-3 gange bilens værdi, og har i bedste fald fået ~90-100hk.
Der er ingen genveje her.