Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 22:54

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 12 dec 2016, 21:28 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 18 dec 2007, 20:31
Indlæg: 109
er ved at lade efter velegnet dyser og vil høre om jeg skal tage hensyn til ohm tallet.
køre med programmerbar styre boks og tænker om det blot er den som skal indstilles til dyserne.

et side spørgsmål. valg af tændrør har vel ikke noget med styre boksen at gøre. fik afvide jeg skulle vente med at købe dem til dem til motoren skulle køres ind og havet fået snakket med gutten som stå for den del af arbejdet.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 dec 2016, 17:37 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
Det kommer an på, nogle bokse kan godt tage lav ohms. Men alle bokse kan tage høj ohms.
Hvilken styring er det?

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 dec 2016, 18:47 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Tændrør skal du holde dig til de orginale, man kan køre med 1 grad koldere.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 dec 2016, 08:43 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 18 dec 2007, 20:31
Indlæg: 109
det er EMU styrreboks
havet tænkt mig at finde nogle honda dyser men efterfølgende fået afvide at det vil være best med injector dynamics.

af tændrør er min tanke at køre med. prøve at se hvilken af dem som virker bedst
NGK BCPR5EY-11 - mene at denne er standart
NGK BCPR6EY-11 - denne er 1 grad koldere

motoren er i øvrigt 4age na som er bygget godt om


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 dec 2016, 13:09 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
NGK (3330) Bcpr7es kører godt på den motor og er billig i indkøb


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 dec 2016, 20:59 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Hvorfor ikke bare nogle orginale toyota dyser, de svigter aldrig.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 dec 2016, 11:10 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 18 dec 2007, 20:31
Indlæg: 109
grunden til udskiftning af dyserne er for et få en bedre forstøvning.

i den periode hvor jeg kørte med 4agte og 4agze brugte jeg originale toyota dyser som fungeret udmærket.
tror jeg kan få en smule mere ud af at skifte til dyser med bedre forstøvning. både på yde evnen og en bedre fordeling af forbrandingen i kamrene for ikke at få for store varme kilde centreret på 1 steder


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 dec 2016, 11:53 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 18 dec 2007, 20:31
Indlæg: 109
er da en grund til at du anbefaler ES frem for EY.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 dec 2016, 15:25 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
Fluen skrev:
er da en grund til at du anbefaler ES frem for EY.


Nej det er der ikke, vi er nogle stykker der kører på de rør og er godt tilfreds med dem.
jeg havde dog i tankerne at du bygger tryk på, men jeg fornemmer at det ikke er tilfældet :wink:


Vedhæftede filer:
NGK Tændrør guide.gif
NGK Tændrør guide.gif [ 43.13 KiB | Vist 23853 gange ]
Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 dec 2016, 16:54 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
Fluen skrev:
grunden til udskiftning af dyserne er for et få en bedre forstøvning.

i den periode hvor jeg kørte med 4agte og 4agze brugte jeg originale toyota dyser som fungeret udmærket.
tror jeg kan få en smule mere ud af at skifte til dyser med bedre forstøvning. både på yde evnen og en bedre fordeling af forbrandingen i kamrene for ikke at få for store varme kilde centreret på 1 steder



Tror jeg overhovedet ikke du skal være bange for, sålænge dyserne passer nogenlunde til motoren. Det her er måske et problem hvis dyserne er meget for store, og så vil det kun vise sig på lav/middel last. Hvis du har dyser der ligger fornuftigt i størrelsen, så skal lufthastigheden i indsuget nok få forstøvet det rigeligt.

Hvis du skal lege med indsprøjtningen, så er det fuld sekventiel du skal køre, og så skal du lege med timingen af indsprøjtningen, så dysen fortrinsvis kun sprøjter når ventilen står åbnet. Her vil det så måske være en fordel at få en lidt større dyse, så du kan nå at få hele indsprøjtningen med, på åben ventil.

Men, jeg tror IKKE det giver 1hk forskel på fuld last.

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team