Mads B (dk) skrev:
Jeg ville ikke kører federe end lambda å
0.9 .... søg her i pf forummet....
det er testet
Tapatalk
Jeg snakkede med Peter fra JR-Auto da han tunede min std. boks og han sagde han smed den til 12,6 eller 12,8 "da det jo er en gammel motor" så det er det jeg læner mig op ad - om ikke andet indtil jeg selv er blevet klogere
Tak for dit link, det giver lidt god læsning i aften.
ae86 skrev:
Mener at have læst at hvis du "ryger af mappet" så gentages værdien fra den forgående celle uden interpolation ... derved kan dit sidste map reduceres til kun at indeholde de to søjler for 4000rpm og 5000rpm ... og yderligt kunne 10kpa map bin rækken også smides væk da den ikke biddrager med noget ...dermed bruger du reelt set kun 14 værdier udaf et 8x8map (64 bins)
Indtil videre har jeg kun forholdt mig den måde du har afgrænset dit map... og ikke værdierne i dine bins... men husk på at du nok næppe kommer ned i din 10kpa række med mindre det er under deacceleration hvor du højest sandsyneligt kører med deaccleration fule cutoff.. derved er dit valg på .9 og 1 ikke opnåligt ... lige ledes har du normalt et mellem område/ cruice område hvor du kunne tune for lidt mere økonomi .
Okay, det kommer jeg til at se nærmere på og rette til så
Tak