Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 00:23

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
Indlæg: 29 jul 2016, 13:31 
Offline

Tilmeldt: 27 jul 2016, 23:33
Indlæg: 14
Cult skrev:
Hvis jeg var dig ville jeg prøve at blokke Egr fysisk stadig. Hvis den lækker så fiser ladetrykket ud i udstødningen istedet for at bruge det til forbrænding. Det giver også sort røg for lmm måler mere luft end der render i motoren så den får for meget brændstof = røg


Sent from my nokia 8210 using Tapatalk


Forklaringen lyder korrekt.
Har lige kørt en tur med blokeret EGR med en plade.
Ladetrykket er stadig det samme(kan dog ikke se hvad der er udsving på målingen eller om der reelt er sket en bedring på 0,05 bar) og røgen er heller ikke ændret.

Så nej heller ikke her lå fejlen.

Tænker der må være en utæthed på tryksiden et sted, kan dog bare ikke lige se hvor det skulle være...
Nogle ideer til hvordan man kan trykkeprøve sådan et system så man kan høre/finde utætheden?


Sent from my iPhone using Tapatalk


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 jul 2016, 13:36 
Offline

Tilmeldt: 27 jul 2016, 23:33
Indlæg: 14
Kiggede på graferne igen. Det er bare blevet godt vejr i mellemtiden så det atmosfæriske tryk var steget ca. 0,05bar, hvilket betyder at ladetrykket er præcis det samme om før...


Sent from my iPhone using Tapatalk


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 jul 2016, 21:10 
Offline

Tilmeldt: 27 jul 2016, 23:33
Indlæg: 14
Fejl fundet!!!

Efter at have splittet hele bilen ad for 10. gang og have testet alt jeg kunne komme i tanke om, fik jeg den idé at jeg da lige kunne tjekke om den stod rigtigt med tandremmen.
Og vubti, den stod lige en tand skævt.
Nu kører den som den skal :-)

Tak for gode råd og forslag [THUMBS UP SIGN]


Sent from my iPhone using Tapatalk


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 jul 2016, 18:01 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
Ja den var ikke nem. Det er altid surt når så meget skal skiftes uden resultat.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 okt 2016, 09:04 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 19 sep 2009, 18:54
Indlæg: 483
Den motor er og bliver bare en gedigen røgkanon.. Jeg tror aldrig jeg har set en dieselmotor smide så meget røg - selv helt standard fra fabrikken.

Hvis du har synlig røg på den anden side af partikelfilteret - så smider den en seriøs omgang partikler ud i filteret.

Mit bud - udover pivringe program i motorstyringen fra fabrikken er dårlige dyser der enten ikke forstøver godt nok, eller er utætte eller decideret luftmangel. (Brud på tryksiden) Dysetrykket er helt fint, det skal ligge på 1600bar som max. Hvis du har et brud på tryksiden, så trækker turboen luft gennem MAF'en og dennes værdi vil være tæt på "normal" - men luften fiser ud inden den når motoren, hvilket giver overdrevet fed blanding. Den bør dog sætte en fejl fra for lavt tryk på MAP'en.

På med en tester og log følgende under kørsel

- Luftmasse
- Ladetryk
- Dieselmængde
- Omdrejninger
- Moment (Jeg kan ikke huske om den kører momentbaseret styring eller mængdebaseret styret)
- Returmængde fra dyserne


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 nov 2016, 23:32 
Offline

Tilmeldt: 27 okt 2016, 13:49
Indlæg: 1
dyser!?

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 nov 2016, 09:34 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
Mener det var ham der skrev på fb. For så var det en knækket vippearm

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 nov 2016, 11:03 
Offline

Tilmeldt: 13 okt 2016, 09:22
Indlæg: 5
Hej Der - følger lige med på sidelinien :shock: Billede :D


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team