Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 nov 2024, 23:44

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Frederikshavn
Jeg kan jo ikke rigtig bidrage med noget brugbart uden over at jeg også kører med VEMS. Det er første gang jeg har makket med en bil for alvor. Jeg har haft en super god oplevelse med VEMS, men har heller ikke noget at sammenligne med. Grunden til at jeg valgte VEMS var at den virkede mere "well-made" end de MS jeg kiggede på, her tænker jeg særligt på softwaren. Men kan ikke begrunde det, det var kun et indtryk jeg havde.

Jeg tror vi havde vores B230fk godt kørende på under 1 time ... Første gang vi skruer bil for alvor, første gang med motorstyring, heller ingen erfaringer med at lave ledninger eller bare indkøringen, de problemer vi har haft undervejs har 100% være rookie-mistakes og lignende. Installtionen brugte vi lang tid på, fordi vi selvfølgeligt var ræd for at brænde skidtet af. Men der er i grove træk det dokumentation man skal bruge, og det bliver rigtigt godt suppleret med http://www.vemssupport.com/ :reading:

Jeg fik lidt assistance fra Thomas, igen tak ! - og jamen på så godt som ingen tid var vi kørende :D

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Mester Medlem

Geografisk sted: Fredericia
Jakobsen skrev:
Hvordan er jeres erfaringer med Vems mads ?

Jeg synes at de har været meget nemme at arbejde med.... min blev købt usamlet brugt fra en gut i USA.... det gav lidt problemer da det er vems nr 51 lidt manglende komponenter på printe osv... min brors købt ved vems.dk monterede vi og efter at have bytte 2 tændkabler så kørte den

Tapatalk

Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
Jer der er glade for vems softwaren: har i brugt MegaTune til Megasquirt eller TunerStudio? Der er jo en del forskel...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Billede
Golf GTi 16V til rally

Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hellerup
Tunerstudio

MegaTune bruges da næste ikke mere til MegaSquirt, med mindre man køre MS1.. Ellers er alt da Tunerstudio idag

Mester Medlem

Tunerstudio tager også ms1 uden problemer

Mester Medlem
Brugeravatar

Ja selvfølgelig. Mente nu også at Megatune nok mere henvender sig til MS1 brugere, hvis de ikke ønsker at bruge TunerStudio :D

Mester Medlem

Jakobsen skrev:
Ja selvfølgelig. Mente nu også at Megatune nok mere henvender sig til MS1 brugere, hvis de ikke ønsker at bruge TunerStudio :D

Megatune har ikke været anbefalet i flere år, da tunerstudio overtog. Alle ms burde bruge tunerstudio, uanset version?

Mester Medlem
Brugeravatar

Ja men nogle sværger jo til megatune. jeg er udemærket klar over at megatune er et forældet software

Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
Ok, så forstår jeg ikke anken mod autotune.
Jeg har godt nok ikke prøvet VEMS, men jeg har absolut ingen problemer med autotune i TS - det spiller da helt fint. Det filtrerer det fra der skal filtreres fra som WU, AE, etc., og hvis man vil undgå det, så kan man jo slå dem fra - case closed.

Hvis jeg skulle synes noget, så kunne det være snedigt med en feature på autotune-skærmbilledet, hvor man kan slå de mest gængse af den slags ting fra, og derefter til igen. Det kan være lidt noget knald at skulle i en masse forskellige menuer. Men så igen, jeg synes oftest at man bare kan køre efter det, og så er det ikke et problem.

Billede
Golf GTi 16V til rally

Mester Medlem
Brugeravatar

Har også rimelig gode erfaringer med megasquirt, og faktisk aldrig haft underlige udsætter, uden det har været af en tydelig grund. Men sys personlig vemsen virker lidt bedre ud af kassen, altså de forprogrammerede indstillinger passer ret godt til de fleste motorer, så de kan starte stort set med det samme, så sys jeg det lidt mere overskueligt med vems tune, men det jo nok bare hvad man er bruger mest der er skyld i det. Sys jeg høre ret mange bøvle med underlige udsætter med ms, men det kan godt være der bare er mange flere i omløb af dem, så man bare generelt bare høre mere om de fejl.

Sendt fra min D5803 med Tapatalk

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time