Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 08:44

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Hej, en af mine venner har en Peugeot 106 1,3 ralley som han gerne vil have gjort noget ved, han har tænkt sig at smide en ny krumtap i med større slaglængde, få flowet topstykke, ændret benzin trykket fra 2,5-3,0 bar, K&N Injections kit og NOS. Men eftersom han også smider NOS i den holder den der 20% grænse jo ikke (Da han jo skifter krumtap)Er der noget han kan gøre for at gøre det lovligt, udover at betale den der afgift ?

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Medlem

Hvis han kan holde sig inden for 20% grænsen med ændret krumtap, top er det helt fint.

Han skal jo alligevel pille NOS systemet af til syn og så har den jo ikke over 20% ekstra effekt.

NOS er jo som bekendt ulovligt at køre med i gadebiler.

....synsfolk har heldigvis ikke supermand-røntgen-syn og kan ikke se krumtappen :-D

Nej, men hvis de får mistanke til noget, så kan de bare lige afmontere et tændrør, måle slaglængden og gange med boringen. Så har vi sku' volumen!! :-)

Men det gør de nok ikke...

Lasse

Da jeg var til syn med min gamle bil der standard har 55hk, men ved hjælp af bl.a. anden krumtap havde ca. 100 blev synsmanden lidt nysgerrig da han havde tage ten prøvetur. Han mente den var lidt frisk, men jeg sagde til ham: "der er en anden karburator på og sårn" (hvilket der også var) Og så var den godkendt.. :-D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time