Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 07:19

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 28 jan 2003, 09:40 
der en en ting jeg ikke forstår at under told og skat står der i et "eksempel af en volvo" at man skal sænke kompressionen. men er hele pointen i tuning ikke at hæve kompressionen. hjælp mig. (er lidt newbe)


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 28 jan 2003, 09:55 
fordi der eftermonteres turbo....B-]


Top
  
 
Indlæg: 28 jan 2003, 15:52 
Eller kompressor ;-)


Top
  
 
Indlæg: 29 jan 2003, 19:03 
på tryk-biler sænker man sin kompression for at kunne læsse så meget luft/benz blanding ind i cylinderen uden at den aktuelle kompression bliver for høj!

på suge motore hæver man kompressionen for at den blanding der nu kan suges ind i cylinderen skal være så komprimeret som overhovedet muligt inden den tændes, dog uden at detornerer (selvantænde pga varmeudvikling under kompressionen!)

en eller anden ret mig lige hvis jeg har misforstået noget! :-D


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 81 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team