Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 20:44

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 11 nov 2015, 14:29 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
Hvad siger til den her løsning?
Jeg er lidt bekymret for om der vil samle sig vand i bunden når jeg køre med min vandindsprøjtning

Billede

Samsung S5

_________________
Billede


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 nov 2015, 14:32 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 sep 2011, 18:45
Indlæg: 660
Den skal jo kun sprøjte når der er godt med knald på, og vis den forstøver fint, skal det nok forsvinde ned i motoren :-)

Sendt fra min D5803 med Tapatalk


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 nov 2015, 18:18 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
Ja det burde den... jeg tror jeg laver en "bundprop" for en sikkerheds skyld

Samsung S5

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 nov 2015, 18:19 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
Ellers forslag til designet?

Samsung S5

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 nov 2015, 18:32 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Det der vandinsprøjtning. ....hvad er formålet med det?

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 nov 2015, 19:18 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 sep 2011, 18:45
Indlæg: 660
Altså nu snakker jeg kun om hvad jeg har set og hørt. Min makkers audi a4 quattro, med 550hk kørte med en lidt for lille intercooler, den sænkede indsugningenstempraturen 25grader, det vel enlig helt godt? De gamle grp.A volvoer kørte også race med det, gav vist 25hk læste jeg. De gamle Merlin motorer brugte det vist også på fly? Måske jeg har hørt forkert. Så der faktisk en ny bmw m bil, bygget til race, den køre faktisk også med det. Men alt i alt er det vel bare godt nok, vis man ikke har mulighed for og holde indsugningenstempraturen nede? :)

Sendt fra min D5803 med Tapatalk


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 nov 2015, 19:23 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
HenrikGM skrev:
Det der vandinsprøjtning. ....hvad er formålet med det?

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk

Jeg kører uden intercooler, da det er lidt bøvlet at få plads til på en beach buggy med motoren i bag..... det virker ret godt fjerner ca 30 grader i luften og min topstykke temperatur falder faktisk når det er i drift selvom om motoren er under fuld belastning

Samsung S5

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 nov 2015, 20:17 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
man gør det jo for at dæmpe forbrændingen. vandet grovæder energi ud af motoren, og skaffer en langsommere forbrænding. der kan godt være meget gode resultater, men det er plaster på et andet problem. kompromissets kunst er ikke så nem. hvordan sprøjter du så vandet ind?

merlinmotoren var lidt en anden sag. en gennemsnitlig havetraktor har et bedre forbrændingskammer.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 nov 2015, 20:39 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
Det er her fra... men uden controller... pumpen bliver styret vems pwm

http://www.aemelectronics.com/?q=produc ... ne-engines

Samsung S5

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 apr 2016, 07:39 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
Vedhæftet fil:
uploadfromtaptalk1459665583295.jpg
uploadfromtaptalk1459665583295.jpg [ 119.58 KiB | Vist 24643 gange ]


Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team