Omdr begrænser, ønske om flammer og brag
Redaktør: Moderatorer
-
Mads B (dk)
- Mester Medlem
- Indlæg: 1402
- Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
- Geografisk sted: Fredericia
- Kontakt:
Omdr begrænser, ønske om flammer og brag
Nu er der gå drenge røv i den... og jeg ville se om jeg kunne lave lidt brag og ild ud af udstødningen.
men det kan jeg ikke... ihvertfald ikke som jeg troede.
På min VEMS motorstyring har jeg prøvet at stille tændingen til 0 grader i det område som omdr begr. er aktiv i og jeg troede det ville giver lidt ild, flammer osv. men nej.
Nogen forslag ?
Mvh Mads
men det kan jeg ikke... ihvertfald ikke som jeg troede.
På min VEMS motorstyring har jeg prøvet at stille tændingen til 0 grader i det område som omdr begr. er aktiv i og jeg troede det ville giver lidt ild, flammer osv. men nej.
Nogen forslag ?
Mvh Mads
-
Mads B (dk)
- Mester Medlem
- Indlæg: 1402
- Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
- Geografisk sted: Fredericia
- Kontakt:
Re: Omdr begrænser, ønske om flammer og brag
info:
køre igncut
VW 1600cc type1 boxer motor
Lambda ligge ret fed på 0.72
ladetryk på ca 0.8bar
ved 6000omdr
køre igncut
VW 1600cc type1 boxer motor
Lambda ligge ret fed på 0.72
ladetryk på ca 0.8bar
ved 6000omdr
-
Mads B (dk)
- Mester Medlem
- Indlæg: 1402
- Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
- Geografisk sted: Fredericia
- Kontakt:
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Re: Omdr begrænser, ønske om flammer og brag
Fed den op lige på limit plus spark cut i lang tid. Det plejer at kunne blive voldsomt nok til de fleste. Nu er det nok ikke den mest typiske motor at gøre det på...
Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk
Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Mads B (dk)
- Mester Medlem
- Indlæg: 1402
- Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
- Geografisk sted: Fredericia
- Kontakt:
Re: Omdr begrænser, ønske om flammer og brag
Jeg har ikke mulighed for at stille "tiden" eller antal omgange hvor spark cut er aktivt... hvis det er det du mener.... jeg kan lige tage et billede af de muligheder jeg har
Samsung S5
Samsung S5
-
Mads B (dk)
- Mester Medlem
- Indlæg: 1402
- Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
- Geografisk sted: Fredericia
- Kontakt:
-
Runesm
- Mester Medlem
- Indlæg: 1664
- Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06
Re: Sv: Omdr begrænser, ønske om flammer og brag
Hvis den skal begrænse ved 6000:
Rev limiter:
Fuel cut 6200
Soft ignition cut:
Max rpm 6500
Range 0
Hard spark cut limit ENABLED!!!!!!
Som jeg lige ka læse manualen blir den ved med at fuele sådan her, og klipper så tændingen kun ved 200omdr under fuelcut omdr.
Så kommer der flammer.
Hvis jeg er lidt flabet på megasquirt kører jeg Ignition cut only, med softcut retard i 0 eller -5 graders tænding ca 50-100omdr før begrænseren, og så får begrænseren lov at køre cut 5 ud af 7 spark events.
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
-
Wildert
- Mester Medlem
- Indlæg: 1673
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Nær Roskilde
- Kontakt:
Re: Omdr begrænser, ønske om flammer og brag
Jeg kørte en meget kort overgang med flatshift, og bare for sjov skyld prøvede vi også at stille den til at lave flammer.
Det var med en MS1 Extra.
Løsningen var sådan set bare at min limiter blev Spark Only, og så tror jeg vi satte cut af spark på 11 af 12 events eller sådan noget.
Det korte af det lange: du skal have den til at blive ved med at pisse benzin i (deraf at limiter er spark only), så skal du lade den få lidt ro så den ikke tænder hele tiden, så der når mere benzin ind inden der kommer gnist (cut 11 af 12 - eller noget andet hvor den ikke cutter totalt, men ret meget af gangen).
Det gav en fin kegleformet flamme ud af udstødningen, og et fint knald hver gang
.
Det var med en MS1 Extra.
Løsningen var sådan set bare at min limiter blev Spark Only, og så tror jeg vi satte cut af spark på 11 af 12 events eller sådan noget.
Det korte af det lange: du skal have den til at blive ved med at pisse benzin i (deraf at limiter er spark only), så skal du lade den få lidt ro så den ikke tænder hele tiden, så der når mere benzin ind inden der kommer gnist (cut 11 af 12 - eller noget andet hvor den ikke cutter totalt, men ret meget af gangen).
Det gav en fin kegleformet flamme ud af udstødningen, og et fint knald hver gang
-
Mads B (dk)
- Mester Medlem
- Indlæg: 1402
- Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
- Geografisk sted: Fredericia
- Kontakt:
Re: Omdr begrænser, ønske om flammer og brag
Jeg har prøvet lidt forskelligt.... synes ikke der noget der virker.... jeg har også prøvet med antilag
måske er det pga den meget korte udstødning..... men nu er bilen blevet pakket væk for i år 
-
Runesm
- Mester Medlem
- Indlæg: 1664
- Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06
Re: Omdr begrænser, ønske om flammer og brag
Det er bare særpræget at den ikke vil. Filmen med min bmw har også kun ~30-40cm udstødning efter turboen
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


