Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 nov 2024, 21:34

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 11 okt 2015, 16:57 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
Jeg har smidt megasquirt på en mazda fe3 motor og brugt alle de originale dele inkl igniter modulet ved siden af tændspolen.

Jeg har bygget boksen til alm direkte spole-kontrol, og så smidt en pullup fra s12 (megasquirt 1 v3) til triggeren, og triggeren er så tilsluttet ignitermodulet (originalt på ben 2f på billedet)
Billede

Jeg har ikke adgang til et oscilloscope på stående fod, så jeg har målt med multimeter.
Ved første tændingsanslag står der 12v konstant på tændspolen.
Jeg har haft bilen til at køre et par sek, den står på inverted ignition =yes.
Men den holder også strøm på tændspolen ved første tændingsanslag, hvis den står inverted=no.

Er det fordi, at hvis man har hold ignition=1 - så gør den intet ved tændingstransistoren indtil første gang den skal bruge den?

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 27 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team