Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 00:28

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 07 okt 2015, 07:18 
Offline

Tilmeldt: 06 okt 2015, 06:49
Indlæg: 1
Hej.

Jeg har gået og overvejet at bygge turbo på min 2015 Peugeot 108. Der findes et kompressor system til de gamle modeller, og flere har også bygget turbo på dem med succes.

Problemet er bare at de nye modeller kører 11.5:1 i kompression, mod 10.5:1 på de gamle modeller. Så det er lidt mere udfordrerne da jeg ikke ønsker at ændre på motorens interne dele. Jeg påtænker at bruge en AEM FIC for at undgå komplikationer med CAN og ESP.

Spørgsmål: Er det ikke rigtigt det er bedre med en større turbo der laver tryk sent på en højkomprimeret motor? Er det nemmere at undgå tændingsbanken oppe i de højere omdr. eller er jeg helt forkert på den her?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 okt 2015, 08:31 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 19 aug 2014, 11:16
Indlæg: 17
Den store turbo giver mindre modtryk i udstødningen og derofr mindre varme og tændings-banken.
Med stor turbo mener jeg stor turbine, ikke nødvendigvis stor compressor.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team