Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 07:20

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 24 jan 2003, 18:38 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 134
Jeg er ved at lave kompressor på min Golf 3 1,8. Men jeg er løbet ind i et problem. Når jeg sætter remmen op om kompressoren og starter motoren bliver remmen på få minutter i tomgang brandvarm og begynder at ryge. Det er vel og mærke uden at kompressoren kører med rundt, det er kun remhjulet der kører rundt, da elkoblingen ikke er aktiveret.
Der er lavet beslag og strammerhjul så remmen har fat om ca halvdelen af remhjulet på kompressoren. Men det lader heller ikke til at være fra remhjulet på kompressoren problemet er. Jeg mærkede på remhjulet på generatoren efter den havde stået i tomgang lidt, og det blev også brandvarmt. Remmen griber jo nu kun på ca 1/4 del af remhjulet på generatoren, hvor den før greb på over halvdelen. Kan det være et problem??? Jeg har prøvet forskellige mærker af remme, så det er ikke det der er galt. Desuden har jeg også ændret på beslaget, da kompressoren sad en anelse skævt i forhold til motoren. Men er det stadig det er er galt, altså at kompressoren sidder skævt?? Det ser umiddelbart ikke sådan ud, så kan der være noget andet galt???


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jan 2003, 21:58 
der er nogle muligher enten sidder din rem stadig skævt! eller det er en forkert rem, dvs den ikke passer kompressorhjulet i rejsning eller den ikke passer i breden på rillerne! der er en anden mulighed at den enten er for stram eller at der er noget der sidder fast! jeg syntes det lyder som om der er noget der sidder fast, har du prøvet at dreje kompressorhjulet med hånden? det skal gå "rimelig løst". håber at det kunne give dig nogle ideer!


Top
  
 
Indlæg: 25 jan 2003, 01:26 
Hej Krill
hvis generatoren skal lade er der en god del modstand i den. når en bil står i tomgang så kan man få motor rpm til at falde bare ved at tænde for det lange lys blæser og el bagrude der kan den gå en del ned i rpm. pga. generatoren skal lade kraftigt.
så jeg tror dit problem ligger der men tjek det lige og når du er i gang så dobbelt tjek lige om din kompressor sider 110% lige.
og sidst med ikke midnst tag nogle bilder og læg dem ind på siden med en historie til:-)
mvh. Rane


Top
  
 
Indlæg: 25 jan 2003, 01:34 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 90
1 kile rem kan ikke trække både generator og kompresseren det er formeget belastning for den du bliver nød til og lave et nyt remhjul som kun trækker kompresseren og den skal minst gribe over halvdelen eller helst mer på kompressern ellers vil den fette runt ;-) jeg kører selv med kompresser og har lavet en stører remhjul så den lader med 1,1 bar og det slidder godt på remmen,så et dobbelt remhjul og så er den der ok held og lykke;-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jan 2003, 09:42 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 134
ATT: DT. Jeg har selv været opmærksom på det med om rejsningen og bredden på rillerne er den rigtige. Og det kom jeg frem til at den faktisk ikke var. Men jeg har været flere forskellige steder henne og prøve at få en med anderledes specifikationer, og det siger de simpelthen ikke findes?? Så det slog jeg ud af hovedet igen, men ved du hvor man kan få forskellige typer remme?? Det er heller ikke kompressor hjulet den er gal med det kører som det skal!!

ATT: Jan F. Hvilken bil har du?? Min er en Golf 3 1,8, og jeg tror næsten ikke der er plads til et dobbelt remhjul? Men det kan jo godt være det er løsningen?

Og tak for de gode svar


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jan 2003, 14:20 
det er ikke nødvendigt med 2 remme 1 kan sagtens klare det.
har du monterert selvjusterende rem hjul. hvis ikke er det en god ide. for så er remmen altid 100% rigtig stram.
det gør heller ikke så meget remmen ikke har meget fat om generatoren. medmindre du har et seriøst stort andlæg i bilen.
min egen har ikke mere en 3/4 fat om generatoen


Top
  
 
Indlæg: 25 jan 2003, 15:24 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 134
"3/4 fat om generatoren"-skriver du, eller mener du måske 1/4????
Selvjusterende strammerhjul?? Hvordan fungerer det?? Det strammerhjul jeg har nu er magen til det som der bliver brugt på tandremmen, altså man strammer det selv op.
Men jeg har både prøvet at stramme og løsne remmen, og det synes ikke at hjælpe!!!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jan 2003, 12:07 
En 1/4 af generatoren er for lidt. Sæt en fast remstrammer så du får trukket remmen længere omkring generatoren eller endnu bedre som Jan skriver lav systemet med 2 remme, en til kompressoren og en til alt det andet. Har du checkket lejerne i generatoren, de er vel ikke helt færdige.

mvh Lasse


Top
  
 
Indlæg: 26 jan 2003, 14:25 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 134
Lejerne i generatoren er vist ok,en jeg vil lige tjecke dem en ekstra gang. Det jeg ikke forstår er at jeg har set mange andre lave det på samme måde som mig, hvor det fungerer fint, så jeg forstår ikke at det ikke bare fungerer. Men jeg prøver endnu en gang at få fat i en ny rem, med anderledes trædeflade på ribberne. Selvom mange forhandlere siger der ikke er forskel på remmene, kan jeg alligevel se der er forskel på dem når jeg står med dem ved siden af hinanden!!!

Men tak for de gode svar, håber det kommer til at virke, for alt det andet til systemet er lavet, så det er lidt surt nu!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 83 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team