Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 20:17

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Tændrør
Indlæg: 28 maj 2015, 07:55 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 sep 2011, 18:45
Indlæg: 660
Hvad køre med et bosch WR6DC+ men sys den har et lille snært af tændingsbanken, og køre faktisk ikke noget tænding på bilen 15grader er max i tryk området, og vælter brændstof ind i mine cylindere. Køre 11,5:1 i afr. Så nogen der kan anbefale et godt koldere tændrør? :)


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Tændrør
Indlæg: 28 maj 2015, 16:35 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Mon det er tændrør der gør en forskel, jeg kører med 2,3 bar på standard tændrør fra en 4age.
Hvad kompression kører du med, og hvad ladetryk. Har du gjort noget i top, for forhindre knock ?

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 maj 2015, 16:38 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 sep 2011, 18:45
Indlæg: 660
Køre helt samme opsætning som den gamle motor, bare 6mm længere slaglængde. Og køre 5 grader mindre i tænding.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Tændrør
Indlæg: 28 maj 2015, 16:42 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Hvad er din kompression ?

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 maj 2015, 16:42 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 sep 2011, 18:45
Indlæg: 660
8,5


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Tændrør
Indlæg: 28 maj 2015, 16:49 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Det burde være fint til min 1,5 bar.
Det er bare tage et standard tændrør, og så købe det 1 grad koldere og så teste, men tvivler på det gør en forskel.
Så du havde egt på hver cyl. Ser de ens ud ?

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 maj 2015, 16:52 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 sep 2011, 18:45
Indlæg: 660
Cyl 4 er en anelse varmere, den er på 700grader når der godt bål på :) end de andre ellers ens. Har bare læst det kan gøre en stor forskel.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Tændrør
Indlæg: 28 maj 2015, 18:45 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
Jeg kører med NGK bcpr7es (3330) og har gjort de på alle de biler jeg har haft og gør det også på min nuværende.
Kører i øvrigt 9.5 : 1 og 2bar, det med lav komp er Old School ;-)


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Tændrør
Indlæg: 28 maj 2015, 19:15 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 jul 2003, 07:49
Indlæg: 169
Geografisk sted: Vorbasse
Jeg køre med NGK BKR6EYA på den gamle Mazda. Og med 0,8 mm elektrode afstand. Det spiller sku meget godt. :wink:

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=3027
Mazda 929 (JE) med MS og turbo


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Tændrør
Indlæg: 28 maj 2015, 20:31 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
M power, er det på almindelig benzin ?

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team