Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 22:51

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 29 mar 2015, 08:55 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
Jeg står med sådan en bil i garagen.
Den er dødsens svær at få igang om morgenen, oftest helt umulig selv både med booster og lader. Hvis den lige får startgas til at trække igang på, så forbliver den kørende, og kan startes direkte efter.

Forvarmningen er ikke problemet.

Hvis du så sætter i 1. gear og kobler til, så er det ligesom at dreje nøglen. Den dør bare.
Nogle gange kan den startes, andre gange skal den slåes igang på startgas igen. Du kan bakke hele dagen lang uden bilen går ud.

Der har en enkelt gang været en fejlkode, relateret til main relay. Jeg har lavet ny plusforbindelser, og ny forbindelse på stelsiden (mellem motorecu og relæet).
Når bilen går ud er der en håndfuld relæer i bilen der klikker samtidig.

Det er en fejl som kun er der ca 0,1sek - kun når bilen går ud, og nogle gange når bilen tørnes.


Er der nogle som har erfaring med sådan en bil her ??

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 mar 2015, 17:10 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
Indlæg: 732
Geografisk sted: Malmö
Har oplevet problemer med fødepumpen på de biler. Burde ikke tage mange sekunder at kontrollere.

_________________
Smøring er ALT!

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 apr 2015, 09:40 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
Det er ikke den, det er en elektrisk fejl. Som sagt, du kan bakke hele dagen lang, også lige så hårdt som du har lyst til, men så snart motoren skal trække fremover, så er det ligesom at fjerne tændingen.

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 apr 2015, 16:33 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
Indlæg: 732
Geografisk sted: Malmö
Og hvad hvis man "luser" stikket ved bakgears kontakten, kan den så trække fram?

_________________
Smøring er ALT!

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 apr 2015, 18:12 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07
Indlæg: 568
Har du lavet ny stel forbindelse både fra karrosseri og motor direkte til batteri


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team