Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 22:42

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 14 mar 2015, 17:46 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 sep 2011, 18:45
Indlæg: 660
Sådan en bandit der, hvordan virker den? Som jeg læser skal den bare have 12v og så den temperatur afhængig? Tænker det en god upgrade, kontra ingen? Har altid haft nogenlunde held med og køre uden, dog langtfra perfekt :? Men det skal bare være simpelt, og virke altid :-)

Billede


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 mar 2015, 23:33 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 apr 2006, 19:17
Indlæg: 147
Geografisk sted: Hårup v/Silkeborg
Jeg havde det på min Opel , da jeg havde den....
Den var monteret på topstykket og fik varme derfra, det fungerede ganske fint.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 mar 2015, 10:32 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
Ja den tager varme fra hvad den er skruet på, og fra 12v og lukker lige så stille og roligt af. Min gamle saab havde det også.

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 mar 2015, 17:20 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 sep 2011, 18:45
Indlæg: 660
Snakkede faktisk med en mekaniker jeg som jeg fik min fra, og den virker faktisk ikke ved varmen fra motor. Men sætter man 12v til den, så bliver den stille og roligt varm af sig selv, og så lukker den. Har lige testet det hjemme på skrivebordet Idag :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 mar 2015, 19:54 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 apr 2006, 19:17
Indlæg: 147
Geografisk sted: Hårup v/Silkeborg
Den virker ved varme også, for hvis bilen er varm kører den ikke med forhøjet omdrejninger .


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 mar 2015, 21:54 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 nov 2011, 22:31
Indlæg: 505
Geografisk sted: Skjern
Så vidt jeg ved er det en bi-metals ventil. Så det er varmen der får den til at lukke uanset hvor varmen kommer fra :-)


Sent from my iPad using Tapatalk

_________________
Steffen
______________________________
Mange tilfældig fejl er ikke tilfældige
http://volvo.daigaard.dk
Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 mar 2015, 22:19 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 sep 2011, 18:45
Indlæg: 660
Ja, men varmen til og holde den igang når den er kold kommer Fra de 12v, inden sådan en motor er bare lidt oppe i temperatur gør der jo temmelig lang tid. Og fra man sidder 12v til den, og til den er lukket går der kun 2-3min :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 mar 2015, 12:51 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 04 mar 2015, 06:56
Indlæg: 15
er det ikke en tomgangs regulator.

der sad sådan en lignende på min kadet e 1.8 gsi
det var til at regulere tomgang, da de køre med indsprøjtning.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 mar 2015, 13:21 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 sep 2011, 18:45
Indlæg: 660
En tilskudsventil. Når bilen er varm så ventilen lukket. Så den lukker bare stille og roligt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 mar 2015, 13:27 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 04 mar 2015, 06:56
Indlæg: 15
så er det sikket også det der sad på min bil.

inde jeg skiftede motorstyring.

den ligner den på billedet,
så lærte jeg også lidt i dag


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team