På en 1300GT Ford "Kent"-motor (bl.a. Escort mk 1 og 2, std 72 din hp m. dobb 32mm Weber) giver 2 dobb. 40mm ca 8 - 10 hk ekstra. Mon ikke det giver nogenlunde det samme på en Kadett 1,3...

Og (jeg mener vidst nok at) Dellorto har den fordel frem for Weber, at de har vakumudtag til strømfordeler advanceringen. (Kørte selv med 2 x 40mm Webere på en std (57hk) 1300 Escort, dog m bearbejdet topstk og banan, og den kørte som en GRIS under 2000 rpm - føj, og den trak først rigtigt fra 4000 rpm (og løb så tør for rpm inden 6000 pga std knasten (256 grader), der kunne jeg virkeligt godt have brugt et vakumudtag til strømfordeleren). Men ellers er de jo herlige - yder godt, lyder godt og ser godt ud (meget kønnere end sådan noget indsprøjtningsværk). Vil også passe godt til en sportsknast...

Men lad os dog høre, hvad skal du gi for arrangementet?