Tunet Volvo motor, fra Volvo

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Mark
Senior Medlem
Indlæg: 380
Tilmeldt: 17 sep 2003, 19:05
Geografisk sted: Danmark

Tunet Volvo motor, fra Volvo

#1 Indlæg af Mark »

JPP
Admin
Admin
Indlæg: 2499
Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54

Re: Tunet Volvo motor, fra Volvo

#2 Indlæg af JPP »

Bemærk hvordan cyl 1+4 går i den ene turbo og cyl 2+3 går i den anden turbo - helt klassisk som twin scroll setup på 4 cyl. kunne være interessant at vide hvor stor forskel det reelt giver mellem to turboer vs. én turbo i twinscroll setup som bl.a. bmw promoverer sig med

Det interessante er også den elektriske kompressor som (i følge artiklen) ikke blæser luft i forbrændingskammeret, men direkte ind i turboerne ... forfatteren skulle nok læse lidt op på hvor luft gennem indsugning på turbo havner henne
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

Re: Tunet Volvo motor, fra Volvo

#3 Indlæg af m power »

Ser det ikke ud til at det er 2 forskellige størrelser turbinehuse, den øverste ser en del mindre ud.

Hvad angår BMW 35i så kører N54 med 2 turboer og den nye N55 med twinscroll, har selv lige erhvervet mig en med N55 og det kører dæleme godt :-)
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: Tunet Volvo motor, fra Volvo

#4 Indlæg af HenrikGM »

Den motor var sjov at se indeni.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
Thomas h p
Mester Medlem
Indlæg: 665
Tilmeldt: 06 sep 2011, 19:45

Re: Tunet Volvo motor, fra Volvo

#5 Indlæg af Thomas h p »

Besvar