Find en rustfri 244Turbo hvis det skal være oldschool, (det bliver endten svært eller dyrt), find en 740/760 turbo, 83-84 model er kult, igen svært eller dyrt.
940Turbo er meget nemmere, og ikke et dårligt udgangspunkt, men tung, dvs vejer næsten det samme som en golf4.
Ellers er et raceralternativ at tage en std 240 for at få en let bil, og transplantere motoren fra feks en 940 over i den. Afgift og syn bliver problematisk medmindre du holder motoren std.
De gamle turbomodeller er alle gået kult i, dvs der skal nogle mønter til.
Et alternativ er at købe den 940 turbo der har været tilsag herinde, med oem 16V turbomotor. Slet ikke et dumt køretøj, og ret så sjældent udbudt vare.
Der er jo iøvrigt af og til nogle ordentligt byggede biler til salg i sverige når du nu påtænker import, så er vinter ikke et dumt tidspunkt at købe en på, men se dig for, svenskerne er god til at bygge biler, men der er mange der kommer lidt nemt om ved det rent byggekvalitetsmæssigt, hvis bilen bare er bygget til at køre race med for en sæson uden reelt at have den synet.
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!