Pludselig underkompression på lettere pumpet B230 - Årsag??

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

Re: Pludselig underkompression på lettere pumpet B230 - Årsa

#11 Indlæg af K-FINN »

Så er det nok god ide, lige få flowtestet dine dyser
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: Pludselig underkompression på lettere pumpet B230 - Årsa

#12 Indlæg af HenrikGM »

Tændingsbanken. Hvordan ser forbrændingskammeret og tændrøret ud?

Det må endten have været småvoldsomt, eller stået på i lang tid siden stemplet er revnet ned imod krydspindsfæstet.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
Volvo-Dennis
Senior Medlem
Indlæg: 422
Tilmeldt: 26 maj 2005, 15:59
Geografisk sted: Syddjurs

Re: Pludselig underkompression på lettere pumpet B230 - Årsa

#13 Indlæg af Volvo-Dennis »

Jeg smider lige et par halv-dårlige billeder op af tændrør og forbrændingskammer. Det er desværre kun de billeder som findes. Det kulsorte/smattede tændrør er jo selvfølgelig fra cylinder 3.

Det har så været tændingsbanken man ikke kan høre, for hverken ejeren eller jeg har bemærket noget når vi hver især har kørt i bilen. Det tyder på at dysen på cyl. 3 ikke er helt skarp, på trods af at alle fire dyser er helt nye. Man skulle tro at det er et pludseligt opstået problem, for ejeren sagde at det kom ret pludseligt under en rask køretur. Hvis det har været et problem fra start, burde det have opstået noget før vil jeg mene.. Men nu er jeg jo ikke så klog :gnaek: Men standard Elring toppakning kan da anbefales. 313hk, og tilmed tændingsbanken, og toppakningen fejler intet.

Billede

Billede

Cylinder 3:

Billede

/Dennis
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!
Besvar