Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 23 sep 2024, 05:30

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 18 jul 2014, 11:57 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2003, 17:14
Indlæg: 603
Geografisk sted: 7160 Aale city
Nu er jeg ved at pille lidt igen, og er kommet til at kikke på den overgang jeg har mellem luftfilter og turbo.
Da det hele blev bygget viste jeg ikke om det kom til at virke så den del blev der ikke brugt så meget til på, men nu skal jeg have lavet en ny.
luftfilteret skal bruge en studs på 75mm. og turbo'en har en studs på 45mm.

Hvordan ændres diameteren bedst??? der skal være ca4-5cm plads til en slang og et par spændebånd mellem turbo og overgang

_________________
Hilsen Lars E

2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 jul 2014, 12:07 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
Jeg har drejet en pas ring til min turbo 45->51 mm

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 jul 2014, 12:11 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Der er en del at kigge på her: http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_trksi ... &_from=R40

Men det ser ud til at dem med 45 mm. på den lille diameter, kun går til 70 mm. på den store. Går man op i 75 mm. på den store side, så er det 51 mm. på den lille.

Måske det er bedst lige at kigge sig om efter et alternativt luftfilter? De fås f.eks. med 2½" (63 mm.) tilslutning.

Der skal så muligvis også være plads til en "coupler" da filteret ofte (men ikke altid) er "hun" (dvs. blød silikonekrave som skal have noget hårdt indvendigt (hm - lyder fælt :)).

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 jul 2014, 12:19 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Jeg havde lavet overgang så langt væk fra turbo som muligt. Selvom man ikke skulle tro det, giver det en del turbolens, det ses tydeligt når der er en maf monteret.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 jul 2014, 12:56 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
K-FINN skrev:
Jeg havde lavet overgang så langt væk fra turbo som muligt. Selvom man ikke skulle tro det, giver det en del turbolens, det ses tydeligt når der er en maf monteret.


Det er bare svært at finde 45 mm slange i forhold til 2" 2.5" og 3"

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 jul 2014, 13:01 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Mads B (dk) skrev:
K-FINN skrev:
Jeg havde lavet overgang så langt væk fra turbo som muligt. Selvom man ikke skulle tro det, giver det en del turbolens, det ses tydeligt når der er en maf monteret.


Det er bare svært at finde 45 mm slange i forhold til 2" 2.5" og 3"


Det tog mig ca. 1½ minut: http://www.ebay.co.uk/itm/New-ASH-1m-Le ... 33863b84e3 :).

Jeg er stor fan af ASH på eBay - de har rigtigt meget af sådan noget, til overskuelige penge, og de leverer hurtigt.

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 jul 2014, 13:09 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
Det var hurtigt..... så var det nok fordi jeg synes det var nemmere :oops: når nu mit filter var 51mm og mine bøjninger var 51mm :D :D

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 jul 2014, 13:33 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Mads B (dk) skrev:
Det var hurtigt..... så var det nok fordi jeg synes det var nemmere :oops: når nu mit filter var 51mm og mine bøjninger var 51mm :D :D


:)

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 jul 2014, 14:03 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2003, 17:14
Indlæg: 603
Geografisk sted: 7160 Aale city
Pasring er der ikke plads til filter skal side min. 8cm fra turbo'en, det ville ellers være nemt og enkel. Tror jeg skal have fat i en stump rør eller sådan en slange med forskelig diameter.
Der sker ikke noget ved at den gradvis over 10cm. går op i diameter?? turbolens??

Hmm... en pasring med en 70mm slange på, en lille stump 70mm rør (3cm længde inden i slangen) og filteret uden på???

_________________
Hilsen Lars E

2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 jul 2014, 14:39 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
Hvorfor skal filteret være 75 mm

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team