Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 22 sep 2024, 23:30

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 24 jun 2014, 03:32 
Offline

Tilmeldt: 13 apr 2014, 12:07
Indlæg: 6
Har sådan en vw touran 1,9tdi 105hk bkc motor, hvor tandremmen sprang. Fik toppen pillet af og kunne se at alle 8 ventiler og løfter var bøjet. Stempler og topstykke havde ingen skade taget. Fik lavet toppen med nye ventiler slebet og trykprøvet, nye bolte til dyser og knaster. Pakket dyse spidser om. Samlet det igen med ny tandrem og vandpumpe og hjul. Alt er på mærkerne. Men nu kører den så ringe at selv en transporter 2,4d er hurtigere. Har skifter luftmændgemåleren ud til en ny. Uden virkning, skriver ingen fejl. Og dyser er grundjusteret. Og turbo har ikke slør, og efter tester gir den ladetryk. Nogle der kan komme med hint eller fif til hvor det er galt. Overvejer snart og plante den i et træ..


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jun 2014, 17:21 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 apr 2005, 18:31
Indlæg: 1099
du skriver alt står på mærker ?

mig bekendt er der ingen mærker på den motor , kun huller til specialværktøjet der er lavet til vw , er det ikke brugt kan man få lidt anderledes resultater ud af det da de PDmaskiner er meget fintfølende


MVH Luske


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jun 2014, 09:40 
Offline

Tilmeldt: 13 apr 2014, 12:07
Indlæg: 6
Ja mener special værktøjet, og de passede perfekt ind i. Har dobbelt kontrolleret det.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 jun 2014, 07:30 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 19 sep 2009, 18:54
Indlæg: 483
Hvad siger din MAF måling?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jul 2014, 21:02 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 apr 2005, 18:31
Indlæg: 1099
tester siger ladetryk ? hvor meget og hvordan , nogle testere viser tryk i forhold til atmosfæretryk , husk der er forskel på tryk , atmosfæretryk vs ladetryk , hvis tester så siger 1300mb i manifoldstryk under tryk svarer det til ca 0,3-4 bars reelt ladetryk

MVH Luske


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team