Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 nov 2024, 23:48

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 10 jun 2014, 07:27 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
Kan det virkelig passe at jeg har så voldsom en dutycycle på mine 180cc dyser som bliver køre semisekv.

1600 cc, 0.9BAR, 5400 omdr, lambda 0.85.... 180cc skulle i teorien kun lave 130hk, men det føles langtfra som om at den har 130hk

Jeg har ikke fået målt mit benzin tryk endnu.

_________________
Billede


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jun 2014, 14:49 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 nov 2011, 22:31
Indlæg: 505
Geografisk sted: Skjern
Nu kan dutycycle ikke komme over 100%, men mindre at man "tolker" at det er i forhold til motorens grader (720°) og ikke i forhold til forholdet i mellem åben og lukke tiden.

Så det burde ikke være muligt at have en dutycycle på 160% den kan maks være på 100% dvs. at dysen står åben hele tiden.

_________________
Steffen
______________________________
Mange tilfældig fejl er ikke tilfældige
http://volvo.daigaard.dk
Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jun 2014, 15:02 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
Jeg tror den er beregnet til 160%..... jeg har rodet lidt med det og sat den meget ned i ve tabellen uden den store ændringer i lambda.

Teoretisk har man 22.3ms ved 5400 omdr og min styring ville give 34ms...... men alt over 22.3 har ingen indflydelse.... så jeg forsøgte med hurtig at fjerne 40% i ve tabellen lambda stort set uændret :-) så den skal bare længere ned og mon så ikke det går ;-)

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jun 2014, 15:22 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 nov 2011, 22:31
Indlæg: 505
Geografisk sted: Skjern
Du kan jo købe dig selv lidt "ekstra" snor ved at hæve dit grundtryk på dyserne, så vil de kunne give lidt mere afh. af din regulator og dyse type.

Hvilken: Mmotor, dyser og regulator?


________________________________________________________________
Jeg har nogle Siemens-Deka 630ml (Tror jeg de hedder) liggende fra min tidligere motor, de har gået 2.500 km. de ville sikkert kunne løse dit problem, hvis du har interesse i dem?

Lånte lige et billede fra internettet:
Billede

_________________
Steffen
______________________________
Mange tilfældig fejl er ikke tilfældige
http://volvo.daigaard.dk
Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jun 2014, 19:49 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
Jeg tror det bliver for træls at styre..... det er Heller ikke meningen at den skal have mere end max 200kr..... den nuværende turbo siger stop længe før og er tænkt til at skulle lave et fedt bund træk... den kommer fra en 110hk 1.6 hdi ;-)

Lige pt køre jeg 4.7ms i tomgang lambda 1.0 ..... det ville blive omkring 1.3ms med 630cc

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jun 2014, 07:36 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
Startede helt forfra med ve tabellen med en start værdi som lå tættere på virkeligheden...... efter autotune har jeg nu en dutycycle på 92 %

Første map lå med start værdi 100, på det nye brugte jeg 55.... slut resultat 65 ved 0.9BAR og 5500 omdr

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jun 2014, 19:19 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
Hvilken kører vems på dyseåbningstiden? (ms1 kører fx 0,x milisekunder - ms1extra kører helt ned til 0,xxx millisekunder)
Og hvor mange squirts pr cycle, alternating, simultanious eller sekventiel?

Jeg kører 2 squirts alternating på en 1,6 med ms1 som har opløsning på 0,x millisekund. Den er lidt/meget svær at styre hvis den går under 1100 omdr i tomgang godt nok, men jeg kører jo så også så oldgammel en styring som overhovedet muligt næsten.
Med sekventiel styring ska det sagtens gå med 630'ere

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jun 2014, 20:19 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 08 jan 2006, 13:51
Indlæg: 450
Geografisk sted: Sønderjylland
Det er godt du fik det til at virke, men forstår ikke hvorfor din DC skulle ændre sig fordi lavede nyt map? Bliver DC ikke beregnet efter PW og RPM?

_________________
"What's with all this 'low boost, 'high' boost, 'part' boost talk? whenever i drive my car i'm on 'whatever-this-motherfucker-will-make' boost!"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 jun 2014, 21:36 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 16 sep 2007, 17:13
Indlæg: 72
Hej Mads

Fik du dit Kreidler til at virke?
Fik du opgraderet bootloaderen?
Det kan være en fordel at lægge en log fil ud så andre kan hjælpe dig.
#peter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jun 2014, 10:51 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
Jesper....den var for langt udenfor... tænker jeg.... det hjælper jo ikke meget at autotune fjerner eks5% hvis den er 65% i "mætning"

Peter.... ja jeg lavede et ISP cable af BSD typen... og fik en NHex bootloader fra vems.hu med det rigtige serial Nr til min box.... da den var lagt i kunne jeg opdaterer til den nye Uhex bootloader via vemstune.

Ja tandhjulet virker fint..... men ikke hvis jeg bytter ledningerne?

Jeg prøver lige at smide en log op senere

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 40 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team