Ah - det er mig der skal lære at læse.
Hvis det forholder sig som du skriver - nemlig at den kun er "luset på", så kan jeg ikke se at MS skulle være involveret.
Hvor meget flytter den sig?
Jeg har meget svært ved at se at remmen skulle kunne give sig nok til at det er relevant.
Men derudover så synes jeg at det virker som at gå over åen efter vand, at smide Lumenition på. Hvis det er en af de gamle 1.6 diesellaer, så burde fordeleren fra en 1.8'er med elektronisk motorstyring, kunne smides i på samme måde. De har - i hvert fald nogen af dem - eksempelvis den 107 hk'ers GTi med Digifant - hallgiver og helt fast strømfordeler.
Jeg har selv haft en 107 hk's 8V GTi'er med Digifant, som blev MegaSquirtet, og der var tændingen altså rock steady når den blev låst i MS.
Men hvis der er Lumenition, og det er den der styrer tændingen, så er der vel en boks med noget styring i, i stedet? Eller trigger den bare direkte ud af fordeleren og over i tændingsforstærkermodulet, som så går til tændspolen?
Det i sig selv er en skidt løsning, da der jo er nul tændingsavancering, og det giver dårlig performance og/eller kørbarhed og/eller økonomi.
Bevares, jeg har selv lavet det på en Opel CIH i tidernes morgen, men der vidst jeg bestemt heller ikke hvad jeg foretog mig
.
Hvori består formålet med ombyg fra diesel til benzin i øvrigt? De motorer får man jo kastet i nakken på et hvert gadehjørne, så det virker som et lidt tosset udgangspunkt.