Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 07:28

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 12 jan 2003, 16:00 
Da jeg snart er færdig med min uddannelse, og der forhåbenlig kommer penge på kontoen til en anden bil, skal min trofaste 1,3 lige tunes lidt.

Jeg har ikke prøvet den slags før, så jeg mangler lidt gode råd. Min umiddelbare plan er at tilpasse den orginale manifold så turboen passer og elles have frit flow resten af vejen. Da projektet skal være så simpelt og billigt som muligt, havde jeg ikke tænkt mig udskite karburator eller des lige. Effekten skal også holdes på det jævne, jeg håber på ca 100 hk. Turboen er en Garrett t2 som sidder på mange små turbo biler standart, så den kan vil også tilpasses en lada. Den har både vand og olie køling, hvilker volder mig lidt kvaler. Hvordan får jeg klaret dette? Kan umiddelbart godt finde en løsning på vandkølingen, ved at sætte t-stykker ind i nogle af kølervandsslangerne. Men hvor er det mest hensigtsmæssigt at gøre dette. Ang olie kølingen har jeg set at flere fører returen til bundkaret, men hvorfra tages tilløbet. Har hørt at man skulle kunne få noget til at sætte mellem blokken og oliefilteret. Er dette rigtigt, og kan det mon bruges på min lada, og hvis det kan, hvor kan det købes.

Har i erfaringer jeg kan drage nytte af eller andre gode råd, så smid venligst en komentar


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 12 jan 2003, 21:13 
hej du! ladatuning! *LOL* spøg til side! ;-)
olie-tilførslen tages (normalt) fra olietrykskontakten, med et T-stykke!
Vandet kan jeg desværre ikke lige hjælpe dig med da min egen mølle ikke bruger det, men har tilslutningerne til det! (må nok hellere få det lavet) :-))


Top
  
 
Indlæg: 13 jan 2003, 10:57 
Hejsa, det lyder godt nok spændene det med turbo på en lada hvis du får det til at køre ville jeg da meget gerne høre fra dig da jeg selv køre lada med nos og omkring 140 hk ( det er sjovere at ha noget ingen andre har)


Top
  
 
Indlæg: 13 jan 2003, 20:51 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 32
hejsa...

Det du vil sætte mellem blokken og oliefilteret er en oliekøler.... den monteres med en flance hvor filteret sidder og det bliver så flyttet lidt ud på en anden flance.... meget simpelt...! ved ikk om det er lavet til en lada...... hvem ved mon ikke....! hva er det for en model/motor...!

Mvh

Allan

_________________
kører zx 1.4 snart med turban (forhåbentlig) og blåt lys i antennen...! :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jan 2003, 21:49 
Hej igen

Det er en lada samara 1,3s fra 95. den har gået ligen over 100tkm, men kører stadig fint. Er det muligt at få turboen til at spille uden at ændre på tændig, kompression benzintilførsel og ligende, nu hvor jeg ikke ønsker at skrue helt op for trykket.


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 92 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team