Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 nov 2024, 23:28

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 47 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
Mester Medlem

Geografisk sted: Fredericia
Nå.... nu den lavet om så den er klar til VR-sensor :-)

Uge 17 er ugen hvor den gerne skulle blive kørerne med VEMS

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Mester Medlem

Så det nu det sker... eller næsten jeg får intet trigger signal ind, hverken udslag på RPM eller i trigger loggen.... jeg har ved et uheld haft monteret stikket til VR-sensor på TPS'en, kan der ske noget ved det ? (jeg tror nok jeg har en lm1815 liggende)

VR-sensoren måler ca400ohm mellem ben 1 og 2..... ben 3 er skærm.

Til dem der er inde i elektroniken bagved VEMS her er der lidt om min ændring fra HALL til VR, hvi snu jeg skulle have glemt noget.
http://www.vems.hu/wiki/index.php?page= ... ge%2FMadsB

Af andre problemmer.... ingen spænding på TPS supply.... finder ud af r142 og c69 mangler.....

Lidt jeg er kommet i tvivl om jeg har til flyback inde i VEMS boxen en ledning (ingen diode) til ben 23 på EC36. skal jeg montere en diode enten ind eller ude..... eller skal jeg bare føre ben 23 til dyse + ???

Mester Medlem

Måske er mine trigger problemer pga. SJ2=100kohm dokumentation er lidt tvetydig på det punkt men hvis man kigger i diagrammet kunne det måske godt have noget med den at gøre....
http://www.vems.hu/files/genboardv3/vem ... ematic.png (alt til trigger er lige over det røde "VEMS GEN-v3.1")

Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Skjern
Jeg kender ikke til Vems, men elektronikken skulle være til at finde ud af, jeg vil prøve at se på diagrammet i løbet af dagen.

Få lige styr på TPS mm. så du er sikker på at det kører. Hvis du stadig ikke får signal ville jeg forbinde et scope og måle på VR sensoren, i mens du cranck'er så vil du med det samme kunne se om den virker eller ej.

http://volvo.daigaard.dk
Billede

Mester Medlem

Tps er oppe og køre..... den modstand på SJ2 er fjernet.... men VR virker stadig ikke..... jeg har desværre ikke noget scope

Mester Medlem

Det viste sig at være en dum lednings fejl.... skulle sidde på ben 27 og sad på 28.... dooh :-)

Mester Medlem
Brugeravatar

Nu er dette ikke verdens mest overskuelige diagram, og jeg kan ikke finde hvordan signalet fra trigger kredsløbet kommer til processoren, det ser ud som om at der mangler en label på diagrammet, men nu har du jo målt at der er forbindelse, så det vil jeg tage udgangspunkt i.

Uden at have kikket i datablad for U11 kredsen, så formoder jeg at pen 12 på U11 er din trigger udgang. Så her må du får 0 - 5 Volt signaler.

Du skriver at du har en 10K modstand monteret i SJ2, hvis det er korrekt forstået, så tror jeg at du skal pille den af igen, for jeg vil tror at 0-5V signalet fra udgangen vil "kvæle" signalet fra din VR sensor.

Men som tidligere skrevet så prøv at sætte et oscilloskop på omk. SJ1 her skulle du gerne kunne måle en sinus kurve når du cranck’er din motor.

Billede

Mester Medlem
Brugeravatar

Super. Jeg gik i gang med beskeden i morges, så jeg så slet ikke at du havde funden en løsning. Inde jeg trykkede send.

Så min tidligere post blev en del outdated, i mellemtiden. :damn:

God weekend.

Billede

Mester Medlem

Sådan kan det gå ;-)

Lige nu roder jeg med min en tændingsudgang.... jeg har ohm'et igennem og det er det rigtige ben33, inde på printet er det også ohm'et
op til kredsen der "tænder" FET'en alt ok

er der nogen der ligger inde med en N408AB 14N40FVL FET ???

Eller andre bud på hvad det kan være..... der testet med en 21watt pære mellem +12 og udgang, der er mulighed for aktivere udgang for test i vems software.... den ene udgang (ben 35) virker fint i denne test.

Mester Medlem

Lige et billede af tigger loggen, det eneste der er gjort ved tandhjulet er at der er fjernet 1.Billede tand

Sendt fra min SM-G900F med Tapatalk

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 47 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time