Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 00:43

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hej Alle....
Jeg er efterhånden træt af at løbe panden mod muren. Har fået monteret en turbo på min Prelude, men stemplerne kan ikke holde til det - jeg har drejet af de orig. stempler. Så nu skal jeg ud og investere i stempler der kan holde til trykket. Har forhørt mig lidt rundt omkring, men prisen ligger på 12-15 kilo. Det jeg spekulerede på er, om der var nogle af jer der har erfaring med, om man kan tage stemplerne fra for eksempel en saab turbo motor og sætte over i, for at holde prisen nede, og så selvfølgelig bore den op så den passer.
Hjælp.....

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Hvad er boringen på din bil nu? Måske kan jeg hjælpe med stempler. Kan dine standard stempler holde, hvis du ikke drejer af dem?? for så kunne du evt. sænke komp. med en tykkere toppakning.

Jeg købte 4 letvægtssmedede stempler i England for 8000 kr,så den pris du nævner er da lidt heftig,købte dem i gennem en cylinder service med forbindelser til UK ingen problemer i det,firmaet i UK hedder omega pistons eller sælger Per Mai stempler,www.scantune.dk mener de koster cirka 7500 kr
BrianB-]

Medlem
Brugeravatar

Mange tak for svarene
Skal lige have pillet et stempel ud, og så smutter jeg til Næsteved Cylinderservice, og høre om han ikke kan hjælpe mig, med nogle stempler....

Hej.
Jeg er så lidt nygerrig angående de orginale stempler i en honda motor (1,6)
Hvor meget må turbolader lade med når det er de orginale stempler, og ikke smedet stempler.

Medlem
Brugeravatar

Hej Theison
De fleste honda motore køre med en rimelig høj komp - min prelude køre med 12,5:1. Hvis man ikke gør noget ved motoren, ville jeg råde dig til ikke at køre med mere end 0,3-0,4 bar.

Tak for svaret :-)

Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vestsjælland
Hvad er det for en prelude der har 12.5 i udregnet komp. De modeller jeg har i reservedels kataloget siger 2.0 9.8:1 81 mm boring og 2.2 10.5:1 85 mm boring. Undersøg højden fra midten af stempelpinden til toppen af stemplet + stemplets totale højde. opel c20let har 86 mm. boring. Nissan c18det 83 mm. Saab er 90 mm. Westspeed får stempler fra venolia efter mål ca 6000-7000 + m. men leveringstiden er lang er min erfaring.

Medlem
Brugeravatar

Hey Jens....
Sorry jeg var sgu for hurtigt ude, har lige erfaret at det ikke helt stemte overens med komp. 12,5:1. Jo min prelude har boring 81 og deraf 9,8 i komp. Kender du evt. til nogle stempler man kunne bruge, nu når jeg skal have nogle nye i af bedre kvalitet/bedre holdbarhed?

Hej Hondafreak
er du medlem af honda-klub.dk, der er nok nogle stykker derinde der kan give dig et godt svar.

/Theison

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time