Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 08:21

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
Moderator

VR sensoren bør vel ikke være under mistanke, medmindre der er RPM problemer, og de log jeg har set har haft en meget fin RPM kurve. Hvorfor så se på den sensor?

Det handler for mig at se, om at der skal reageres på de ting logget i MS fortæller.

Hvis din MS boks ikke reagerer på ændringer, så start forfra med frisk firmware.

Det er fundamentalt forkert at have knockcontrol slået til fra start, og accelerationstidskuddet slået til fra start, og det er formentligt primær kilde (ud fra sparsomt kig på logget) til en umulig situation.
Logget viser at tændingen flyver rundt(fordi din MS reagerer på dine indstillinger), og brændstoffet varerier 50% frem og tilbage(MS reagerer på accelerations tilskuddet i tomgang(!)), samt tilsyneladende går voldsomt voldsomt fed. Har du et sæt fancy iridium tændrør eller andet sart rør i, så er de formentligt allerede ødelagte af overfed blanding, og lambdasensoren går samme vej hvis du ikke får får skruet ned for blusset.
Hvis MS logget viser rigtigt, så er det ikke så underligt at den skaber sig.

Hvor meget erfaring har du at trække på dernede i syden?

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Mester Medlem

Det du har gang i er som at læse en bog bagfra.
Start helt forfra som alle andre også råder dig til.

Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderjylland
Jamen er som tidligere åben for bud, min stærke side er ikke at side med bærbar og ændre en masse, derfor er det mere logisk for mig at rode med det "mekaniske", samt at mistænke fejlen til at ligge der.

Men jeg vil før jeg skifter både spoler og VR sensor prøve helt fra bunden med MS.

Der er en MASSE kloge hoveder at trække på hernede, men når det kommer til stykket har man ikke set dem fået en eneste bil til at køre med MS.
Min nærmeste kontant bor 250 km herfra.

Men som sagt kaster mig ud i det her i morgen, og tager det helt roligt fra bunden. Har fundet Guide til update af fireware, også krydser jeg fingre for der snart kommer "ro på" :)

Mester Medlem

Tag imod tilbud fra jesper h, han har en del erfaring med ms.

Brugeravatar

Hov havde jeg slet ikke set :) Skriver lige til ham

Moderator

Grandeirma skrev:
Jamen er som tidligere åben for bud, min stærke side er ikke at side med bærbar og ændre en masse, derfor er det mere logisk for mig at rode med det "mekaniske", samt at mistænke fejlen til at ligge der.

Men jeg vil før jeg skifter både spoler og VR sensor prøve helt fra bunden med MS.

Der er en MASSE kloge hoveder at trække på hernede, men når det kommer til stykket har man ikke set dem fået en eneste bil til at køre med MS.
Min nærmeste kontant bor 250 km herfra.

Men som sagt kaster mig ud i det her i morgen, og tager det helt roligt fra bunden. Har fundet Guide til update af fireware, også krydser jeg fingre for der snart kommer "ro på" :)

Ok, som du beskriver det herover, så tror jeg du skal bruge lidt tid med PCen på, og nærstudere det lidt. Der er en ny verden der venter på dig.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Skjern
Det er en god beslutning! Men vi er mange herinde der har biler der kører med MS!!! Så det er ikke bare "kloge" hoveder!

Sent from my iPhone using Tapatalk

http://volvo.daigaard.dk
Billede

Brugeravatar

Nej det ved jeg, har skam haft en bil med selv samme opsætning, og det spillede bare, der stod Rene turbomotor for hele indkøring. så ved når det spiller køre det jo perfekt.

Men nu blev jeg jo spurgt om folk i nærheden, og lige dem jeg har haft fat i her i området er som beskrevet.

Mester Medlem
Brugeravatar

Det er modtaget ;-) og forstået

Sent from my iPhone using Tapatalk

Billede

Mester Medlem
Brugeravatar

Hvad er status?

Billede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time