Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 21 sep 2024, 08:33

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 29 mar 2014, 15:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2014, 15:12
Indlæg: 14
Geografisk sted: Sønderjylland
Hej

Har bygget følgende opsætning:
1JZ motor med 525 cc dyser, Køre wasted spark på 6 coils, og der er ingen tomgangs styring.
Den trigger på 12 -1 på krumtap.

Når den står i tomgang kan den finde på at svinge kraftigt i tomgang, og nogle gange så slemt at pumpe relæ slår fra, ud fra de tal og svingninger jeg kan se på min ms log, tyder noget på der er forstyrrelser. og det får så pumpen til at stoppe med at levere.
Bilen kan køre og trækker skide godt når den arbejder. men ved normal ligeud kørsel og tomgang laver den dette nummer. Det er derfor meget svært at køre den ind, for den tager ikke helt imod det man tuner...
Har lavet alle ledninger om igår, da jeg mistænkte brug af gamle ledninger til at være fejlen men hjalp ikke
Har skiftet relæ
Lavet ny stel i 35 kvt kabel.
Den får stel alle rette steder.
Coils, Dyser, TPS , Vandtemp alle målt ok og virker perfekt når lortet ikke køre men får strøm.
Har kørt alt kun med MS setup, kunne lige så godt have mont motor tank og ms på en trailer setup. og stadig forstyrrelser. Også uden om relæ osv. og konstant 12v på pumpen uden styring fra ms.


Nogen der har haft samme oplevelse, eller evt. ved hvad jeg kan gøre her ? Er tæt på at droppe projektet og smide en standart 7M motor i igen bare for at komme ud og køre i år :)

Har kun selv få teorier tilbage nu, Tror min MS er kruddet af efterhånden, ellers er det bare noget pis, som jeg desværre må give dem ret i der siger det.

Tester følgende i eftermiddag for at gøre ledningsnettet komplet skiftet, stel til pumpen. Samt kontrol af POS for krumtap.

Arne.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 mar 2014, 16:58 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
Et forsigtigt bud kunne være resonans i beslaget til din tps sensor.. Det kan i hvert fald give en del bøvl...

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 mar 2014, 17:55 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 nov 2011, 22:31
Indlæg: 505
Geografisk sted: Skjern
Grandeirma skrev:
Hej

Har bygget følgende opsætning:
1JZ motor med 525 cc dyser, Køre wasted spark på 6 coils, og der er ingen tomgangs styring.
Den trigger på 12 -1 på krumtap.

Når den står i tomgang kan den finde på at svinge kraftigt i tomgang, og nogle gange så slemt at pumpe relæ slår fra, ud fra de tal og svingninger jeg kan se på min ms log, tyder noget på der er forstyrrelser. og det får så pumpen til at stoppe med at levere.
Bilen kan køre og trækker skide godt når den arbejder. men ved normal ligeud kørsel og tomgang laver den dette nummer. Det er derfor meget svært at køre den ind, for den tager ikke helt imod det man tuner...
Har lavet alle ledninger om igår, da jeg mistænkte brug af gamle ledninger til at være fejlen men hjalp ikke
Har skiftet relæ
Lavet ny stel i 35 kvt kabel.
Den får stel alle rette steder.
Coils, Dyser, TPS , Vandtemp alle målt ok og virker perfekt når lortet ikke køre men får strøm.
Har kørt alt kun med MS setup, kunne lige så godt have mont motor tank og ms på en trailer setup. og stadig forstyrrelser. Også uden om relæ osv. og konstant 12v på pumpen uden styring fra ms.


Nogen der har haft samme oplevelse, eller evt. ved hvad jeg kan gøre her ? Er tæt på at droppe projektet og smide en standart 7M motor i igen bare for at komme ud og køre i år :)

Har kun selv få teorier tilbage nu, Tror min MS er kruddet af efterhånden, ellers er det bare noget pis, som jeg desværre må give dem ret i der siger det.

Tester følgende i eftermiddag for at gøre ledningsnettet komplet skiftet, stel til pumpen. Samt kontrol af POS for krumtap.

Arne.


Kan du ikke prøve at smide en log fil op, så vi lige kan se lidt på den?

_________________
Steffen
______________________________
Mange tilfældig fejl er ikke tilfældige
http://volvo.daigaard.dk
Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 mar 2014, 18:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2014, 15:12
Indlæg: 14
Geografisk sted: Sønderjylland
Her er filerne..

Det med TPS har jeg aldrig hørt før... Noget jeg kan måle mig ud af ?


Vedhæftede filer:
datalog201403282118kjjjk.xls [76.4 KiB]
Downloadet 372 gange
megasquirt201403221732FRO.rar [7.29 KiB]
Downloadet 380 gange
Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 mar 2014, 18:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2014, 15:12
Indlæg: 14
Geografisk sted: Sønderjylland
http://www.extraefi.co.uk/Drawings/PDF_ ... R_Hall.pdf

Sådan er det sat sammen på min bil.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 mar 2014, 20:15 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
Mine tanker var lige et andet sted jeg mente selvfølgelig krumtaps sensoren og ikke tps sensoren..

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 mar 2014, 20:52 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Ikke så meget info ud af plottet, men nogle observationer:

AFR er meget fed, ser ud som om den går AFR10 i tomgang? Er det rigtigt?

Du har cirkulær bevægelse i VE tabellen. Du ændrer VE meget i de 4 felter den kører, tror du kan trimme en hel del af det pendleri ud af den der.

Du aktiverer konstant dit accelleration enrichment, så derfor pendler den frem og tilbage på pulsbredden. Det er faktisk noget i retningen af +/- 50% af brændstoffet.

Med de opsætningsfejl du har pt så er det ikke bare MS der er noget pris, men programmerbare motorstyringer generelt ;-)

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 mar 2014, 20:58 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 nov 2011, 22:31
Indlæg: 505
Geografisk sted: Skjern
Så tror jeg at jeg har fundet årsagen til dine problemer.

Du skal prøve at disable dit Knock kredsløb.

Det der sker er at når du kommer over 700 omdr. så får du signal fra din banke sensor, den stiller så din tænding, som får omdr. til at falde, så kører du igen efter tændingstabellen, får så at blive reduceret når du kommer over 700 omdr.

Så det første du skal gøre er at disable dit Knock kredsløb.
Så skal du have det indstillet korrekt inden du slår det til igen.

Lad os lige høre hvordan det går, når du har prøvet det.

_________________
Steffen
______________________________
Mange tilfældig fejl er ikke tilfældige
http://volvo.daigaard.dk
Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 mar 2014, 21:58 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2014, 15:12
Indlæg: 14
Geografisk sted: Sønderjylland
Grydesvamp <-- Kan du uddybe lidt mere ? :)

HenrikGM <-- Den er sat meget fed med vilje fordi vi er i tvivl om hvorvidt det passer pga. dens "nykker", Vi har svært ved at ændre noget fordi den har de forstyrrelser der er. så den tager ikke så pænt imod små ændring, eller rettere, man kan ikke se nogen forskel på noget når det hele bare svinger op og ned :) Enig, AEM, VEMS, osv. alt havde fejlet her... men igen, har testet så meget nu at det kun kan være defekte tændspoler, TPS, pos. sensor eller selve MS. alt andet er testet til uendelighed.

Daigaard <-- Har slet ikke knock på motoren mere, køre wasted spark på Spark A / B / C direkte fra MS.

Det hele er meget simplet bygget enlig. Har kun : TPS, AFR, Dyser, Coils, Air temp, Pos. sensor, Pumpe også stel. mere er der ikke fortrådet på den :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 mar 2014, 22:03 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 nov 2011, 22:31
Indlæg: 505
Geografisk sted: Skjern
Det kan godt være, men du har en aktive Knock indgang, som bliver aktiveret og som indstiller din tænding, det ses tydeligt i både loggen og den opsætning fil du har uploaded.

Så du kan have en svævende indgang eller noget andet som sidder på indgangen og give signal til MS. Prøv lige at disable Knock og lad os høre hvad der sker. Indgang ADJ7

Så kommer der sikkert noget mere opsætning efterfølgende. Men jeg kan se at din tænding hopper fra 10-20 grader på en sample og det skal der styr på inden, vi kan få resten til at køre.

_________________
Steffen
______________________________
Mange tilfældig fejl er ikke tilfældige
http://volvo.daigaard.dk
Billede


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team