Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 21 sep 2024, 15:24

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 03 mar 2014, 16:12 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 09 aug 2004, 22:35
Indlæg: 399
Jeg er lidt i plads problemer på min bil, jeg ønsker ikke at skære i den for at få plads til den optimale intercooler, derfor er jeg lidt i tvivl om hvad jeg skal gå efter?

Jeg har kun plads til denne intercooler:
Intercooler med 150x460mm element og 2.5" tilkoblinger 90mm tyk og 680mm total længde
Som normalt er rated til 350 hk.

Jeg har en plan om at kører med mellem 400 og 500 hk, derfor er jeg lidt i tvivl om jeg skal gå efter en vand intercooler og en vandkøler i fronten på den i stedet for.

Det er en 13b wankel motor er så der er masse af behov for at få kølet luften :)

Jeg ville helst bare have intercooler på, men øsnkes ikke et alt for stor effekt tab.

_________________
fiat coupe 2,0 16v turbo
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=95132


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 mar 2014, 04:08 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
vægten af den (alu)ladeluftkøler du anvender, kommer til at betyde mere end overflademålene. fordi du kommer til at bruge ladeluftkøleren mere som buffertank, end som varmeveksler. tid uden ladetryk, bliver langt mere end tid på ladetryk.
prøv at tænk lidt på hvor længe, du kan holde fuldt ladetryk på i sådan en bil? 10-15sekunder? efter ti sekunder vil hastigheden være noget der ligner 220kmt.
vi trækker lige de to sekunder fra du bruger til gearskift... efter 15sekunder taler vi om 250kmt plus...
vil du prøve at køre stærkere i en kadett c. som du ikke ønsker at skære i?
tal i den her lommeregning er vel at mærke fra stillestående. hvad ladeluftkøleren er ratet til... er ret ligegyldigt. blot den kan flowe luften til de 500hk. varme (ikke blot fra indsugningsluten) bliver en faktor med en wankel med turbo, i sådan et motorrum. men ideen omkring bilen er rigtig god.
MVH søren


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team