Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 12:16

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: fiat 1,6 16v
Indlæg: 20 feb 2014, 20:02 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07
Indlæg: 568
Har købt mig sådan en famile/firma bil fiat doblo
Den har kørt med en fejl på motorstyringe. gasspjæld og lamda sonde. Tidliger ejer har skiftet mapsensor,tændspoler,motorstyring,lamdasonde og gasspjæld. Da jeg havde den på tester i dag sagde mekanikeren at andre muligheder var dårlig stel, forkert stillet knaster, og åben egr ventiel men denne motor har som vi kunne se ingen egr ventiel bilen er fra 2002. Bilen er rimelig uøkonomisk at køre og vil nogen gange når den starter ikke tage gas kan også finde på at den ikke kan kørese ønsket hastighed vis du fx vil køre 85 så er det enten 80 eller 90 med en del urolig kørsel.
Men næste plan af med gasspjæld og se om det køre ok og er rent.
Nogen her inde der har ider eller erfaring


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 feb 2014, 23:36 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
En dårlig stel kan lave rigtig mange sjove fejl, en stelforbindelse til lmm på min gamle volvo var ikke helt stabil hvilket medførte varierende periodske fejl på div sensorer!

Fejlfinding foregik via multimeter med den ene pol sat fast på 12v+ og den anden fri til måling på stelforbindelser.
først målte vi med bilen slukket hvilket gav 12v over alle stelforbindelser.
Dernæst med bilen tændt og her viste fejlen sig i et stort spændingsfald over lmm. En hurtig stelforbindelse blev loddet på, computeren nulstillet og problemerne var væk :)

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 feb 2014, 21:52 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
grydesvampen - Vil det så ikke være nemmere at sætte den faste pol på 12v-, så man kan se spændingsdifferencen fra god stel til forbrugeren?
Fra 12v+ og så til stel på forbrugeren kan jo svinge meget fra 12-14v alt efter hvad generatoren laver, mens den anden måde helt udelukker hvad der bliver brugt/genereret.

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 feb 2014, 23:47 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
Du siger noget :-) Men i mit tilfælde gik multimeteret fra 12-13v til 2-3 volt hvilket indikerede en fejl.. :-)

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team